مردم به عشق امام خمینی (ره) به جماران می آیند

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در حسینیه جماران، به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) روز جمعه قشرهای مختلف مردم از شهرهای دور و نزدیک در گروههای منسجم با حضور در حسینیه جماران یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشته و با آرمانهای آن رهبر بزرگ تجدید پیمان کردند.

همچنین گروهی از جوانان پاکستانی، ترک، آلمانی و تاجیک که برای آموزش کوتاه مدت ۲۰ روزه به ایران سفر کرده اند با حضور در جماران با آرمان های امام بیعت کردند و فیلم کوتاهی از زندگی حضرت امام برای آنان به نمایش گذاشته شد.

براساس این گزارش علاوه بر حضور مردمی در جماران، تعدادی از هنرمندان نقاش بیرون حسینیه در حال کشیدن نقاشی هایی در وصف و حال بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند و در کنار آنان نیز خطاطان هنرمند در رثای امام خطاطی می کنند.

علی ایزدی از کسانی است که صبح امروز در حسینیه جماران حضور یافته به خبرنگار ایرنا گفت: ما امروز اینجا آمده ایم که به رهبر انقلابمان بگوییم که تا آخرین قطره خونمان در راه آرمان های شما ایستاده ایم.

وی که در دفاع مقدس بیش از ۴۸ ماه در مناطق عملیاتی جنوب و غرب حضوری فعال داشته افزود: تلاش مذبوحانه دشمنان این مرز و بوم در مدت ۳۴ سال نتوانسته است در عزم و اراده حزب الله خللی ایجاد کند چون فرزندان روح الله این جمله امام را که فرمود ‘پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد’ همیشه و در همه حال نصب العین خود قرار داده و از این انقلاب که شجره طبیه امام راحل است پاسداری می کنند.

صدیقه آشوری که با فرزند خود در این جمع شرکت کرده است اظهارداشت: یاد امام عزیز همیشه در قلب ما جای دارد و آمده ایم به امام بگوییم تا لحظه آخر پشتیبان ولی فقیه هستیم.

داود آسیایی ایثارگر و اسیر دوران دفاع مقدس که از استقبال کنندگان امام در ۱۲ بهمن ۵۷ نیز بوده است، تاکید کرد: امام بر قلب ما حکومت می کند و تا زنده ایم راه او را ادامه خواهیم داد و به جماران آمده ام تا به امام بگویم راهت که همان صراط مستقیم است در غبار فتنه ها گم نخواهد شد.

ابراهیم حسین زاده دیگر شرکت کننده در این مراسم گفت: امام راحل امام دلها بود، مهربان، ساده که باعث شده بود که بر دل همه مردم ایران و همچنین مسلمانان جهان بنشیند.

بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر از داخل و خارج کشور فردا (۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با آن یار سفر کرده تجدید بیعت خواهند کرد.

تهرام/۱۰۵۸/۱۳۴۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۹۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.