مردم در ماه رمضان انتظار کاهش قیمت مرغ را نداشته باشند


مردم در ماه رمضان انتظار کاهش قیمت مرغ را نداشته باشند

۰۹:۲۱ (یکشنبه ۲۵ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بی ثباتی دربازار مرغ و گوشت و افزایش قیمت مرغ گفت: با توجه به این که دولت اقدامی برای تنظیم بازار مرغ انجام نداده و زیرساختهای تولید آسیب دیده است انتظارنداریم که قیمت مرغ ، گوشت و شیر طی ۱۰-۲۰ روز آینده کاهش پیدا کند.

عباس پاپی زاده بالنگان ،با اشاره به تنش دربازار محصولات کشاورزی افزود: افزایش قیمتها به مسئولین دولتی گوشزد شده بود وما پیش بینی می کردیم که درآستانه ماه رمضان با توجه به افزایش میزان مصرف و کاهش تولید ، قیمتها افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل مدیریت ضعیف، دان مرغ وارداتی که برای نیازکشور وارد شده بود هنوز ترخیص نشده و نتوانستیم توزیعش کنیم.

وی افزود: مرغ با قیمت دولتی تحت فشار عرضه می شود و علت این که عرضه مرغ با قیمت دولتی تاثیری درکاهش قیمتها ندارد این است که تولید پاسخگوی تقاضا نیست.

آمار و ارقام غیره واقعی است

پاپی زاده بالنگان با بیان اینکه ۲ماه است که اعلام می کنیم که بخش کشاورزی خوابیده است گفت: آمار و ارقام بخش کشاورزی دردو ماه گذشته غیرواقعی بود و مدیران گفتند مشکلی درتولید نداریم و کارخود را کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید برتقویت تولید اظهار داشت: غفلت دوساله از بخش کشاورزی یک شبه قابل جبران نیست و باید برای آن برنامه ریزی اساسی می شد.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرغدار مقصر گرانی ها نیست به افزایش هزینه های تولید درکشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه بازار توزیع کالا را هم به خوبی مدیریت نکردیم و این خود عاملی از عوامل گرانی است و همیشه سود حداقلی به تولید کننده و سود بالا به دلال می رسد.

وی افزود : مجلس طی ۲-۳ سال گذشته اعتبارات بخش کشاورزی را چند برابر افزایش داد اما متناسب با این افزایش برنامه ریزی و عملکرد مناسبی نداشتیم.

پاپی زاده بالنگان درباره استیضاح وزیر گفت: علاقه مند به استیضاح نیستیم و امیدواریم وزیر مشکلات را بپذیرد وآمار درست برای برنامه ریزی مدیران ارایه کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه استیضاح آخرین ابزار نمایندگان است تصریح کرد: وضعیت کنونی بازار محصولات کشاورزی دروضعیت بدی است و برای ایجاد تغییر و تحول ممکن است از اهرم استیضاح استفاده کنیم.

احتکارشیر شایعه است

نماینده مردم دزفول درمجلس  درپاسخ به شایعات احتکار شیر گفت: دامپرور با چه تکنولوژی می تواند شیر را احتکار کند ؟ و این حرفها و شایعات فرافکنی است.

وی افزود : دربرخی موارد دلیل افزایش قیمت محصولات کشاورزی را تحریم اعلام می کنند اما باید بگویم که بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها کمترین تاثیر را از تحریم ها می پذیرد.

پاپی زاده بالنگان گفت: وقتی نتوانستیم علوفه مورد نیاز را درداخل تولید کنیم چرا باید علت رهسپار شدن دامها به کشتارگاهها را تحریم بدانیم؟

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مدیریت ضعیف و ناآگاهانه بخش کشاورزی یادآورشد: از مسئولین می خواهیم برای ۶ ماه و یک سال آینده تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی کنند در غیر این صورت وزیرصنعت و معدن و کشاورزی به مجلس فراخوانده خواهند شد./


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.