مردم همیشه پشتوانه بحث‌های هسته‌ای بوده‌اند/ تشکیل اتاق فکر هسته‌ای ضرورتی ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه مردم همیشه پشتوانه بحث‌های هسته‌ای بوده‌اند، گفت: تشکیل اتاق فکر با نیت عزم ملی و پشتوانه عظیم مردمی ضرورتی ندارد.

“محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل اتاق فکر هسته‌ای که از سوی بعضی فعالین سیاسی مطرح شده بود، اظهار داشت: اتاق فکر به معنای گردهم آیی صاحبان عقول و اندیشه و تجربه است تا برای تجزیه و تحلیل موضوعی خاص اقدام کرده و در نهایت یک نقشه راه به مجریان ارائه دهد.  
 
وی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر با نیت عزم ملی و پشتوانه عظیم مردمی ضرورتی ندارد، افزود: مردم همیشه پشتوانه  بحث‌های هسته‌ای بوده‌اند، در تشکیل اتاق فکر جایگاه سیاست کلان خارجی توسط قانون اساسی مشخص شده که وزارت خارجه، دولت و همچنین شورای عالی امنیت ملی در چارچوب ظرفیت و توان خود از نظر کارشناسان استفاده می‌کند.  
 
دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر به منظور انسجام ملی نیز تاثیری ندارد، چرا که این مهم توضیحات اقناعی توسط مجریان امر در مجموعه‌های مختلف را می‌طلبد.
 
وی با بیان اینکه در زمانی که “علی لاریجانی” دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، از سلایق و گرایشات مختلف احزاب و گروه‌های فعال دعوت می‌کرد، ادامه داد: این بحث‌های کارشناسانه تعامل بسیار خوبی بود، از این طریق دولتمردان در جهت انسجام داخلی بحث هسته‌ای و  پیش‌برد  روند کار میان خود به اتفاق نظر می‌رسند و نیازی به تشکیل دوباره اتاق فکر نیست.
 
مسئول سیاسی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی از لحاظ قانون متولی امر بوده و فعالیت‌های آن در چارچوب کلان مشخص شده است، خاطرنشان کرد: اگر این اتاق فکر با یک فعالیت داخل‌سازمانی توسط متولی دیپلماسی کشور که همان شورای عالی امنیت ملی است، انجام شود کاری داخلی بوده و جز در مواردی معدود و بنا به صلاحدید دولتمردان کشور، احتیاج به رسانه‌ای شدن ندارد. 
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.