مرگی آرام و خاموش با حشره کش های خانگی

اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده مکرر آفت کش ها روی محصولات، سبزی ها و میوه ها بقایایی می گذارد که به عنوان سم علیه انسان آرام و پیوسته عمل می کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران برای اطلاع از مضرات استفاده از حشره کش ها بر آب و هوا و خاک بد نیست مطالب زیر را بخوانید:

حشره کش ها با ذرات ریز سمپاشی یا تبخیر از خاک یا آب وارد اتمسفر شده و در طول سمپاشی فقط مقدار کمی از حشره کش روی محصول دیده می شود و بقیه یا روی زمین ریخته و یا با جریان هوا وارد اتمسفر می شود. آب با حشره کشهایی که هزاران کیلومتر دور از محل سمپاشی یا گردپاشی می باشند آسوده می شود.

برای مثال آلودگی آب باران تازه با حشره کشها در نقاط مرتفع هیمالیا دیده شده است و یا در میدلند انگلستان وجود حشره کش در تجزیه آب باران حتی قبل از تماس با زمین ملاحظه شده است.

خاک ذخیره کننده بقایای حشره کش ها است. حشره کشها فعالیت میکروبی میکروارگانیزمهای خاکی را تحت تاثیر قرار داده و به کندهای شکاری، هزارپا و سوسکها و… زیان می رسانند.

میزان تجمع حشره کشها در سیستمهای بیولوژیکی از طریق آب بیشتر از راههای هوایی و زمینی است آب حرکت حشره کش را تسهیل می کند و سپس مواد آلی چربی حاوی اجزا را گرفته و در آب به صورت معلق باقی می گذارد از این مرحله آفت کشها وارد زنجیره غذایی شده و در موجودات زنده انباشته می شود تا حد امکان باید از سمومی استفاده کنیم که بتوان آن را در مواقع خاصی از شبانه روز یا مرحله ای از رشد گیاه به کار برد و یا اینکه در مقدار مصرف تغییر داده و آن را برای بعضی از حشرات و عوامل مفید کم خطر نمود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.