مرگ صد میلیون نفر تا ۲۰ سال دیگر

اگر روند نگران کننده تغییرات آب و هوایی کنترل نشود، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم جهان تا سال ۲۰۳۰ سرنوشتی جز مرگ نخواهند داشت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از  زیست نیوز، بنابر گزارشی که به سفارش ۲۰ کشور در حال توسعه جهان تهیه شده، اگر روند نگران کننده تغییرات آب و هوایی کنترل نشود، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم جهان تا سال ۲۰۳۰ سرنوشتی جز مرگ نخواهند داشت. افزون بر این، اقتصاد جهانی با کاهش رشد تولید ناخالص خود به میزان ۳.۲ درصد مواجه خواهد شد.

بنابر گزارش سازمان “DARA” که در حوزه امور بشردوستانه فعالیت می کند، اگر روند افزایشی میانگین دمای هوای سیاره زمین به واسطه انتشار گازهای گلخانه ای ادامه یابد، پیامدهای ناشی از آن مانند ذوب شدن یخ های قطبی، شرایط آب و هوایی شدیدتر، خشکسالی و افزایش سطح آب دریاها، حیات و معیشت بخش قابل توجهی از مردم جهان را تهدید می کند.

بنابر ارزیابی های انجام شده، سالانه پنج میلیون نفر به واسطه آلودگی هوا، گرسنگی و بیماری های مختلف که منشا آنها تغییرات آب و هوایی است، جان خود را از دست می دهند. این میزان مرگ و میر در صورت تداوم الگوی فعلی مصرف سوخت های فسیلی، می تواند به شش میلیون نفر افزایش یابد. بیش از ۹۰ درصد از آمار مرگ و میر ارائه شده نیز در کشورهای در حال توسعه رخ خواهد داد.

در گزارش سازمان DARA، تاثیر انسان و اقتصاد بر تغییرات آب و هوایی در ۱۸۴ کشور جهان بین بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش به سفارش “انجمن آسیب پذیر آب و هوایی” که با مشارکت ۲۰ کشور در حال توسعه جهان شکل گرفته، تهیه شده است. تمامی این کشورها در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار دارند.

بر اساس گزارش سازمان DARA، پیش بینی می شود بحران ناشی از تغییرات آب و هوایی و انتشار کربن در پایان دهه آینده به مرگ ۱۰۰ میلیون نفر منجر شود. همچنین، اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، رشد تولید ناخالص داخلی جهان را به میزان ۱.۶ درصد یا ۱.۲ تریلیون دلار در سال کاهش داده و در صورتی که روند افزایش دما ادامه یابد، این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳.۲ درصد افزایش می یابد.

بنابر ارزیابی های صورت گرفته در این گزارش، هزینه حرکت به سوی جهانی پاک تر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حدود ۰.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی دهه حاضر خواهد بود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۹ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۸ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , مرگ


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.