مسلمانان میانمار،قربانی دیکتاتوری حاکمان این کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

کارشناسان سازمان دیده بان حقوق بشر می گویند دیکتاتوری حاکم بر میانمار برای آنکه توجه افکار عمومی را از سو استفاده های دولت خود منحرف کند، اقلیت مسلمان این کشور را سپر بلای خودکرده است و روند این کار نیز از سالها پیش تاکنون ادامه دارد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، شبکه خبری یورونیوز در گزارش تفسیریی درباره کشتار مسلمانان میانمار توسط بودایی هایی تندرو، با نشان دادن تصاویر روستایی متعلق iبه مسلمانان که با خاک یکسان شده بود اعلام نمود متاسفانه کار iبه همین  یک روستا ختم نمی شود. روستاهاو مناطق بسیاری در غرب میانمار که مسلمانان درآن زندگی می نمودند توسط بوداییان تندرو با چنین سرنوشتی مواجه شده اند.
در واقع ازماه ژوئن قبل تاکنون که روند کشتار مسلمانان میانمار آغاز شده است دست کم صد وهفتاد مسلمان روهینگا توسط بودایی های قوم راخین کشته شده اند.
موجی از خشونت که در نهایت آن هزاران نفر از مسلمانان این کشور مجبور شده اند خانه وکاشانه خود را ترک نمایند.
 این اقلیت مسلمان بی وطن که بر اساس اعلام سازمان ملل مظلوم ترین اقلیت در جهان است برای آنکه از ظلم بوداییان تندرو در امان بمانند اکنون تلاش می نمایند که iبه اردوگاه آوارگان در مرکز ایالت راخین پناه ببرند که همین حالا پر از آواره است .
تصاویر ماهواره ای از یک منطقه محل اسکان مسلمانان در پیش و بعد از حمله بودایی ها، نشان می دهد مهاجمان چقدر شریرانه  iبه محل زندگی  این اقلیت حمله و آنها را نابود نموده اند.
تام مالینوسکی یکی از کارشناسان  سازمان دیده بان حقوق بشر  در این باره می گوید گاهی اوقات دیکتاتور ها در کشورهای مختلف برای آنکه توجه افکار عمومی را از سو استفاده و جنایات دولت خود منحرف نمایند، یک اقلیت را سپر بلای خود می نمایند و این کاری است که  رژیم حاکم بر میانمار از سالها پیش تاکنون انجام می دهد.
در میانمار که بیشتر جمعیت آن را  بوداییان تشکیل می دهند حدود هشتصد هزار نفر مسلمان روهینگا زندگی می نمایند. دولت این اشخاص را مهاجران غیرقانونی می داند که از بنگلادش iبه  میانمار آمده اند. iبه همین سبب دولت میانمار از سال هزار ونهصد و نود ودو تاکنون از اعطای جایگاه حقوقی آواره بودن iبه این مسلمانان سرباز زده است.

 شمار تلفات ناآرامی ها در غرب میانمار iبه ۸۴ تن رسید

رسانه رسمی میانمار روز دوشنبه اعلام نمود شمار تلفات ناآرامی های تازه در ایالت راخین در غرب این کشور از بیست و هفتم اکتبر تاکنون iبه هشتاد و چهار نفر و تعداد زخمی ها نیز iبه یکصد و بیست و نه تن رسید.
در این ناآرامی های تازه، دو هزار و نهصد و پنجاه خانه، چهارده مرکز مذهبی و هشت آسیاب بر اثر آتش سوزی تخریب شد.
به گزارش تفسیری خبرگزاری شین‌هوا از یانگون،  منابع محلی اعلام نمودند این ناآرامی ها که از مینبیا گسترش یافت، iبه آواره شدن بیش از بیست هزار نفر منجر شده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.