مسوولان به فکر قالیبافان زلزله‌زده باشند

اسماعیل چمنی روز شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اهر، هریس و ورزقان، ضمن ابراز همدری با آسیب دیدگان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۵۰ درصد خانه‌های تخریب شده مربوط به افراد قشر متوسط بوده و اکثر آنان در هنر صنعت فرش فعالیت دارند و ما بر اساس وظیفه انسانی و هم صنف بودن در این جمع حضور یافته‌ایم تا در حد امکان آلام دردهای این قشر باشیم.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از خانواده‌ها به علت تخریب خانه‌هایشان بیرون از منزل سکنی کرده‌اند و شبانه روز مضطرب و در مقابل سرما و گرما نیازمند مساعدت هستند و وظیفه انسانی حکم می‌کند هر کس در حد وسع و توان خود به یاری مردم بشتابد.

چمنی گفت: مردم شریف از کمک‌های مالی و سایر کمک‌ها برای تامین مسکن افراد آسیب دیده دریغ نکنند چرا که دیگر بعد یک ماه با توجه به کوهستانی بودن منطقه روزهای بسیاری سختی را در شهرستان ورزقان در پیش رو خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: باید اطلاع‌رسانی شود تا بر اساس نیاز مردم در هر روستا کالا ارسال شود و در خصوص نوشت افزار و مدرسه دانش‌آموزان نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی همچنین از مسوولان خواست در تسریع آواربرداری و ایجاد سرویس‌های بهداشتی بیش از این گام بردارند و در حفاظت از احشام آسیب دیدگان نیز چاره‌ای بیندیشند.

وی از روستای آقابابا فرمرازی بازدید به عمل آورد.

۷۲۲۳/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۲۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.