«مسکن مهر» خراسان‌رضوی با ۷ درصد پیشرفت فیزیکی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: بطور کلی میانگین پیشرفت فیزیکی «مسکن مهر» در شهرستان‌های استان ۸۴٫۴۴ درصد بوده و این پروژه از ابتدای امسال ۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ممتاز ؛ «محمد حدیدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱۸ هزار و ۱۵۷ واحد «مسکن مهر» در سطح استان در حال ساخت است.

وی گفت: تعداد واحدهای «مسکن مهر» استان، در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۵۶ هزار و ۱۸۶ واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۸۵۰۰ واحد است، در شهر تازه گل‌بهار نیز ۳۷۱ پروژه در حال احداث و ۳۹ هزار و ۷۵۸ واحد در حال ساخت وجود دارد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی ادامه داد: ۳۹ هزار و ۷۵۸ واحد «مسکن مهر» استان در مرحله پایان زیر بنا، ۳۴ هزار و ۷۸۷ واحد در مرحله‌ی اتمام اسکلت، ۳۲ هزار و ۱۶۴ واحد در مرحله‌ی اتمام طرح، ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد در مرحله‌ی اتمام سفت‌کاری، و ۱۶ هزار و ۵۲۸ واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری است.

حدیدی در خصوص «مسکن مهر» بینالود با اشاره به اینکه ۱۰۴ پروژه در حال ساخت در این شهرستان وجود دارد، گفت: در این شهرستان، ۳۷۱۳ واحد در مرحله‌ی اتمام زیر بنا، ۳۵۱۸ واحد در مرحله‌ی اتمام اسکلت، ۳۰۵۲ واحد در مرحله‌ی اتمام سقف، ۲۶۳۴ واحد در مرحله‌ی اتمام سفت‌کاری و ۱۶۸۷ واحد در مرحله‌ی نازک‌کاری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۴ هزار و ۸۰۰ واحد «مسکن مهر» در استان افتتاح شده و یا آماده افتتاح است، اظهار کرد: بطور میانگین برای ساخت‌وساز به روش سنتی ۱۹ میلیون تومان، به روش نیمه‌صنعتی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به روش صنعتی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخته شده است.

عدم همکاری بعضی تعاونی‌های «مسکن مهر» در گل‌بهار

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در خصوص ثبت‌نام‌ مسکن مهر، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال روند ثبت‌نام با تکمیل اطلاعات متقاضیان «مسکن مهر» به خوبی انجام شده است، اما در شهر تازه گلبهار این روند به سبب همکاری نکردن بعضی تعاونی‌های مسکن مهر در معرفی متقاضیان به کندی پیش می‌رود.

حدیدی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از مسکن مهر توسط تعاونی‌ها احداث شده است، افزود: هم‌اکنون۴۳۶۷ واحد «مسکن مهر» توسط تعاونی‌ها در حال احداث است و ۳۵ هزار و ۵۷۱ واحد در مرحله‌ی اتمام اسکلت، ۳۳ هزار و ۲۶۷ واحد در مرحله‌ی اتمام سقف، ۳۰ هزار و ۹۹ واحد در مرحله‌ی اتمام سفت‌کاری و ۱۸ هزار و ۶۵۱ واحد در مرحله‌ی اتمام نازک‌کاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه درصد پیشرفت کار تعاونی‌ها ۷۴٫۱۲ درصد بوده است، گفت: در طرح گروه ساخت نیز ۷۴۰ واحد در حال ساخت وجود دارد، که ۸۶٫۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در طرح‌های سه جانبه و خود مالک هم به ترتیب ۳۶ هزار و ۷۳۰ واحد و ۴۲۲۰ واحد در حال ساخت وجود دارد که درصد پیشرفت فیزیکی در این طرح ۷۶٫۶۹ درصد و طرح خود مالک ۸۴٫۰۹ درصد بوده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.