مشکلات دامداران از زبان رئیس اتحادیه انجمن صنفی گاوداران تهران


مشکلات دامداران از زبان رئیس اتحادیه انجمن صنفی گاوداران تهران

۱۴:۱۸ (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

با توجه به مشکلات در خصوص افزایش قیمت تمام شده ی شیر، تولید همچنان پا برجا و کاهش نداشته است.

سلیمانی با بیان این مطلب افزود: به لحاظ مشکلاتی که در این چند سال در صنعت دامپروری بوجود آمد اما همچنان تولید به اندازه ی مصرف داخلی بوده و حتی صادرات صنایع لبنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: کیفیت شیر و محصولات لبنی هم نسبت به سال گذشته بیشتر و محصولات متنوع تر شده است. فراوانی تنوع محصولات لبنی نشانه ی بارز میزان تولید مناسب شیر در کشور است.
سلیمانی تصریح کرد: برخی برای واردات و کاهش قیمت شیر هیچ دلیلی مبنی بر اینکه تولید شیر در کشور است نمی آورند در صورتی که شواهد تنوع محصولات خلاف این موضوع می باشد.
وی افزود: شیرخام در کشور با دو مسئله اساسی روبرو شده که بعد از قانون هدفمندی یارانه ها هزینه ها بر تولید تحمیل و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید سهم صنعت دامپروری از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها پرداخت نشد.
وی تصریح کرد: دولت هر سال بابت شیر یارانه ای بین ۴۸۸ میلیارد تومان هزینه می کرد و زمانی که شیر یارانه قطع شد قرار شد هزینه ای برای کاهش قیمت تمام شده ی تولید به تولید کننده پرداخت شود که این امر محقق نشد.
سلیمانی تاکید کرد: نوسانات قیمت ارز نیز یکی از مشکلات اساسی در این صنعت بود زیرا نهاده های دامی از جمله جو، ذرت، انواع کنجاله و دانه های روغنی از کشورهای دیگر وارد می شوند و قیمتش تابع قیمت ارز است و نوسانات ارز باعث افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها شد.
وی خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت نهاده ها باید دستگاه های ذیربط بنادر را بررسی می کردند و دلیل افزایش سرسام آور نهاده ها را پیدا و برای حل آن راه حلی می اندیشیدند.

.

.

..

.

.

.

باشگاه خبرنگاران


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.