مشکلات دفاتر پیشخوان دولت بررسی شد

درنشست مشترک مسئولان دولتی و بخش خصوصی، مشکلات دفاتر پیشخوان دولت بررسی شد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌ دراین نشست که روز چهارشنبه در محل کانون سراسری دفاتر پیشخوان برگزار شد ،‌’عبدالله جلالی’ دبیر کمیته نظارت بردرگاه الکترونیک گفت: ‌مجموعه دفاتر پیشخوان دولت نتوانسته خود را به درستی معرفی کند .
وی با اشاره به دو دستگی ایجاد شده درمیان دفاتر پیشخوان خدمات دولت و شکل گیری دو انجمن صنفی متفاوت در این حوزه افزود: بیشتر وقت این دو انجمن صرف رقابت با یکدیگر شده است .
جلالی در مورد پیشنهاد انحلال هردو انجمن صنفی استان تهران گفت: هفته آینده با انها نشستی برگزار و تلاش خواهیم کرد که این مشکل را حل کنیم .
وی افزود: می توانیم از ابزارهای دیگر نیز برای حل مشکل استفاده کنیم ، ولی امیدواریم نیاز به استفاده از این ابزارها نباشد .
جلالی در پاسخ به کارگزاران دفاتر پیشخوان در مورد پایین بودن کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان دولت گفت:‌ دفاتر می توانند طرح پیشنهادی خود را در مورد افزایش کارمزدها ارایه دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.
‘علی اصغر کرباسی’رییس دبیر خانه کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت نیز در این نشست گفت:‌ انتقاد اصلی به دفاتر پیشخوان دولت این است که بخش بزرگی از توانمندی دفاتر صرف مسایل حاشیه ای شده است .
وی با انتقاد از رویکرد دفاتر پیشخوان گفت:‌ نمایندگان این دفاتر،در تمام کارگروه های راهبری استانی حضور دارند ، اما این نمایندها در برخی استان ها به فکر منافع شخصی خود بوده خرید و فروش دفاتر را پیگیری می کنند.
کرباسی افزود: درگاه ملی خدمات الکترونیک ۲ سال پیش به کانون دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد،‌ اما به دلیل عملکرد کانون، شرکت پست درگاه را دراختیار گرفت.
رییس کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات نیز در این نشست از نبود واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان انتقاد کرد و گفت: با وجود مصوبه دولت و مجلس ،‌دستگاه های دولتی همچنان در زمینه واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان و بخش خصوصی مقاومت می کنند .
وی افزود: برای مثال شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار اقدام به ایجاد شرکت های خدماتی کرده و از طریق این شرکت ها اقدام به برون سپاری بخش خدمات می کند .
‘ حسن رضوانی ‘‌معاون سازمان تنظیم مقررات نیز در پاسخ به این انتقاد گفت:‌شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار، شرکت های خصوصی محسوب می شوند و مصوبه دولت در زمینه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان در مورد آنها مصداق پیدا نمی کند .

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.