مشکلات وام ۴۰میلیونی ساخت

۳ م دیماه ،

کد خبر: ۵۶۰۹ تاریخ انتشار یافتن: شنبه ۲ دی۹:۵۷ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: به سبب اینکه با پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی ساخت به ۵۰ هزار فقره واحد مسکونی شکاف میان منابع و مصارف بانک مسکن ایجاد می‌شد، این برنامه از سوی این بانک اجرا نشده است.

به گزارش نوساز، اردشیر بیژنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که چرا بانک مسکن با گذشت  ۱۰ ماه از مصوبه دولت اقدامی برای پرداخت تسهیلات  ۴۰ میلیونی ساخت به  ۵۰ هزار واحد مسکونی نکرده است، افزود: در مصوبه هیأت دولت به صراحت اعلام شده که بانک مسکن مجاز است وام ۴۰ میلیونی به ۵۰ هزار فقره با میانگین  ۲۰ میلیون تومان سپرده و با دوره انتظار ۹ ماهه اقدام کند.

بیژنی تأکید کرد: سبب پرداخت نشدن این وام ۴۰ میلیونی این است که بانک  مسکن موظف به پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی مهر است بنابراین منابع کافی برای پرداخت تسهیلات به این ۵۰ هزار واحد را ندارد.

*۷ سال طول می کشد تسهیلات ۴۰ میلیونی به بانک بازگردد

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: چنانچه بانک مسکن اقدام به پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی ساخت مسکن کند، هفت سال طول خواهد کشید تا منابع آن به بانک بازگردد.

وی افزود: این زمان ۷ ساله سبب خواهد شد میان منابع و مصارف بانک مسکن شکاف ایجاد شود.

بیژنی ادامه داد: بانک مرکزی ما را موظف کرده است که در چارچوب منابع و مصارف خود اقدامات لازم را انجام دهیم، بنابراین باید اذعان شود که هرگونه اضافه برداشت از بانک مرکزی غیرقانونی است.

منبع: خبرگزاری فارس


برچسب هابرچسب ها: وام، تسهیلات، مسکن مهر، نیکزاد، تسهیلات مسکن ، ودیعه مسکن، افزایش وام



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.