مصرف تنقلات ناسالم، زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی است.

چربی موجود در اکثر تنقلات از نوع چربی های جامد با اسید چرب ترانس بالا است که منجر به افزایش کلسترول خون می شود و می تواند زمینه را برای بیماریهای قلبی فراهم کند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ بیان کرد: امروزه به دلیل تبلیغات گسترده تلویزیونی، پیروی از فرهنگ غذایی غربی و دوری از تنقلات و غذاهای سنتی مسئله چاقی و اضافه وزن و به دنبال آن بیماری های قلبی و فشار خون روز به روز در حال گسترش است.
دکتر زهرا عبداللهی افزود:‌ انواع کیک ها و بیسکوئیت ها، انواع چیپس ها، پفک، اسنک های آماده، ساندویچ های سوسیس و کالباس، ساندیس و آبمیوه های صنعتی و بستنی های یخی و یخمک و بستنی های رنگی میوه ای از میان وعده های ناسالم به حساب می آیند که مصرف بی رویه آنها برای سلامتی بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد: نمک ترکیبی که به منظور ایجاد مزه و همچنین به عنوان نگهدارنده به اکثر فرآورده های صنعتی افزوده می شود، افزایش فشار خون و به همراه آن آسیب های قلبی عروقی و کلیوی را به دنبال دارد.
این متخصصص تغذیه خاطرنشان کرد: رنگ های خوراکی نیز گروه دیگری از افزودنی ها هستند که به انواع دسرها و بستنی ها اضافه می شوند، این ترکیبات به ویژه انواع مصنوعی آن می توانند اختلال در تمرکز و یادگیری و در گروهی از کودکان اختلالی به نام بیش فعالی را موجب شوند و از سوی دیگر می توانند در بعضی از افراد ایجاد آلرژی کنند.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.