مصلحی:مقابله لازم را انجام داده‌ایم

جام جم آنلاین: وزیر اطلاعات گفت:طبق اطلاعات به دست آمده آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه MI6 انگلیس طراحی کرده بودند، بعد از نشست ایران و ۱+۵در مسکو هجمه سنگین سایبری علیه تأسیسات سایبری ایران داشته باشند.وی همچنین گفت: هنوز هم آنها دنبال انجام این کار هستند اما ما مقابله لازم را انجام داده‌ایم.

“حیدر مصلحی” وزیر اطلاعات در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی گفت: جنگ نرم علیه ایران به صورت چند وجهی با رویکردهای مختلف دنبال می‌شود که یکی از آنها موضوع حقوق بشر است.

مصلحی با بیان اینکه امروز می‌خواهند گفتمان انقلاب و سرمایه‌های نظام را مورد هدف قرار دهند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند دشمنان ملت ایران در روند مقابله با ایران اسلامی به صورت به هم پیوسته و جبهه‌ای عمل می‌کنند و با نوعی تقسیم‌بندی وظایف در چارچوب یک طرح کلی بر ضد انقلاب اسلامی مشغول هستند.

وی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی خط‌مشی و خطوط قرمزی دارند اما امروزه عمدتاً در مقابله با ایران اسلامی خطوط قرمز‌ها را کنار گذاشته‌اند به عنوان مثال منبع یک خط قرمز است اما امروزه سرویس‌های بزرگ اطلاعاتی دنیا تمام خطوط قرمز موجود را کنار گذاشته و با هم همکاری می‌کنند.

تلاش می‌کنند از ایران تصویری غیر واقعی ارائه دهند

مصلحی با اشاره به دستگیری اعضای دو شبکه تروریستی گفت: در دستگیری‌های اخیر به وضوح می‌بینیم چگونهMI6 در اطراف کشورمان روی خط‌قرمزهای خود پا گذاشته تا به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: با تحلیل محتوای قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران می‌توان مهمترین بخش‌هایی از نظام را که مورد هدف آنها قرار گرفته است را تحلیل کرد. هدف تخریب اصلی مدل جمهوری اسلامی است و سعی دارند ایده نظام اسلامی را در تعارض با حقوق بشر معرفی کنند. همچنین تلاش می‌کنند از گفتمان ایران تصویری غیر واقعی ارائه داده ونظام دینی را بسته و عاری از آزادی معرفی کنند.

غرب پیگیر تئوری اسلام ستیزی است

مصلحی گفت: به عنوان مثال در پی تئوری اسلام‌ستیزی یکی از اندیشکده‌های انگلیس مؤلفه‌های اسلام‌ستیزی را موارد متعددی از جمله اسلام‌هراسی، منزوی نشان دادن اسلام، عدم اشتراکات میان اسلام و سایر ادیان، خشن و حامی تروریست جلوه داده اسلام ، ایدئولوژی سیاسی اسلام برای مصارف سیاسی جلوه دهد که همه این ویژگی‌ها را در هجمه‌های فرهنگی غرب علیه اسلام می‌بینیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنند انتقادات از قبل مردود جلوه داده شود و ضدیت با مسلمانان امری طبیعی تلقی شود گفت: هدف بعدی آنها جامعه اسلامی است و با طرح مباحثی مانند وضعیت زندان‌ها وضعیت زنان درایران، محدودیت احزاب، سعی دارند مردم را به این قضاوت بکشانند که نظام اسلامی با یک جامعه دموکراتیک فاصله زیادی دارد.

برنامه‌ریزی برای حمله به بازوهای امنیتی نظام

وزیر اطلاعات افزود: نهادها و کارگزاران نظام، هدف بعدی حمله‌های حقوق بشری غرب علیه ایران هستند ومی‌خواهند با متهم کردن نهادهای سیاسی آنها را نسبت به عدم رعایت حقوق بشر متهم کنند و ضد دموکراسی و ضد حقوق بشر جلوه دهند.

مصلحی حمله به بازوهای امنیتی نظام را از دیگر هجمه‌های حقوق بشری غرب علیه کشور معرفی کرد وگفت: با متهم کردن شخصیت‌های امنیتی به نقض حقوق بشر می‌خواهند این نیروها را به عنوان عوامل سرکوب‌گر معرفی کنند.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در ادامه سخنرانی خود در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی ضمن اظهار داشت: اهداف جنگ نرم علیه نظام اسلامی با حربه‌های حقوق بشری در دو شاخه اهداف داخلی و خارجی پی‌‌گیری می‌شود.

غرب به دنبال تفرقه بین مردم و نظام

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایجاد انشقاق بین ملت و نظام از اهداف دیگر جبهه غرب است، گفت: بازیگران جنگ نرم کوشش دارند پیوندهای نظام و ملت را از طریق اخبار و مستندسازی‌های دروغ از بین ببرند و متأسفانه امروز می‌بینیم که بی‌بی‌سی درباره زندگی مقام معظم رهبری فیلم می‌سازد که مشخص است چه هدفی را دنبال می‌کند و دقیقاً یکی از مباحث جدی این فیلم مسئله حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با مستندسازی و گزارش‌های دروغ و قطعنامه‌ها سعی دارند اعتماد نظام را بین مردم مخدوش کنند، گفت: بنابر اطلاعات کامل وجدید ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و حتی اصناف از راه‌کارهای جدید آنهاست.

طراحی غرب برای وابسته نشان دادن اقتصاد ایران به مذاکرات

وی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم همچنان توسط غربی‌ها پی‌گیری می‌شود، گفت: در قضیه اخیر و به دنبال مذاکرات ایران و ۱+۵ یکی از مسائلی که از استانبول شروع شد و طراحی کرده بودند اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن با مشکل روبرو شد این بود که اقتصاد ما را شرطی نشان دهند و بگویند با مذاکرات ایران و ۱+۵ اقتصاد ما دچار تزلزل می‌شودو در نهایت خواستند جامعه را مقابل نظام قرار دهند.

مصلحی گفت: شکاف دین و سیاست شکاف بین مسئولان و شکاف بین نظام اجتماعی و نظام سیاسی از دیگر اهداف آنها است و حرکت‌هایی که در بعضی قومیت‌های ترک در آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل و همچنین قومیت‌های عرب دنبال می‌شود در همین جهت است.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: مهم‌ترین شیوه‌ها شبهه سازی، مشکوک‌سازی و تحریک در این مباحث در سطح کشور است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه می‌توان با راهکارهای مختلفی با این اقدامات جبهه غرب مقابله کرد، گفت: یکی از این کارها مستندسازی و برآورد خسارات وارده ناشی از حملات سایبری غرب علیه کشور است که می‌توان در این راه علیه تهاجمات سایبری طرح دعاوی کرد.

تلاش برای حمله سایبری به ایران بعد از مذاکرات مسکو

وی با بیان اینکه مشخص است که ویروس استاکس‌نت توسط چه کسی به ایران ارسال شده بود، گفت: طبق اطلاعات به دست آمده آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه MI6 انگلیس طراحی کرده بودند، بعد از نشست ایران و ۱+۵در مسکو هجمه سنگین سایبری علیه تأسیسات سایبری ایران داشته باشند.

وی همچنین گفت: هنوز هم آنها دنبال انجام این کار هستند اما ما مقابله لازم را انجام داده‌ایم.

تشکیل گروه مشترک برای منعکس کردن نقض حقوق بشر در آمریکا

وی درباره پیشنهاد دیگر خود گفت: می‌توان گروه مشترکی در جهان اسلام تشکیل داد تا نقض وسیع حقوق بشر در غرب مخصوصاً آمریکا را منعکس کند. ارائه مدل همگرا برای تسلط بر مواضع نرم کشور در حوزه حقوق بشری و تجهیز سامانه جنگ نرم به استراتژی مورد نظر از دیگر راهکارهای مقابله با هجمه‌های حقوق بشری غرب علیه اسلام است.

وی با بیان اینکه در این بحث به خوبی می‌توان از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم گفت: وزارت اطلاعات آمادگی همکاری در این بخش را به طور کامل دارد.

مصلحی ادامه داد: مقابله با اخلال در انعکاس پیام اسلام در حوزه افکار عمومی تعیین سخنگوی حقوق بشری که به طور دائم توانایی پاسخگویی به شبهات و اظهارنظر درباره نقض حقوق بشر در دنیای غرب را داشته باشد و همچنین تقویت تشکل‌های مردم نهاد که توان پاسخگویی به هجمه‌های غرب را داشته باشند در سطوح برون‌مرزی از دیگر اقدامات در این راستاست.

اعضای شبکه‌های تروریستی را از گوشه و کنار به ایران کشاندیم و دستگیر کردیم

مصلحی با اشاره به دستگیری شبکه‌های تروریستی در هفته‌های اخیر گفت: شبکه‌ای که اخیراً اعضای آن دستگیر شدند با فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی از گوشه و کنار به داخل کشور کشانده شده بودند و سرانجام سرشبکه آنها نیز دستگیر شد.

از درون سرویس‌هایشان خبر داریم که چه ولوله‌ای به پا شده است

مصلحی با بیان اینکه این دستگیری‌ها با دستگیری عامل شهادت شهید علی‌محمدی متفاوت است گفت: در قضیه ترور شهید علی‌محمدی جمالی‌فشی فقط یک عضو بود و نمی‌دانست بقیه اعضای شبکه کجا هستند اما در موضوع دستگیری‌های اخیر موضوع قابل توجه این است که اعضای شبکه به همراه سرشبکه دستیگر شده‌اند.

وی با بیان اینکه استکبار می‌داند چه شکست سنگینی خورده است، گفت: اطلاع از درون سرویس‌های اطلاعاتی آنها خبر داریم که چه ولوله‌ای درون آنها به پا شده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.