مطهری: مسعود رجوی قیام مسلحانه و فرار کرده ولی موسوی و کروبی معترض بوده و آماده محاکمه می باشند

۲۸م آذر ،

درباره نقش آقایان کروبی و موسوی در حوادث و فتنه سال ۸۸ شما بارها نظرتان را اعلام کرده اید و تاکید کرده اید که آنها را از طرف دیگر مقصر تر می دانید. اکنون اما در نظراتی که به قصد نقد نامه شما به آقای جنتی مطرح شده بعضا دیده می گردد که شما مدافع تام آنان معرفی شده اید. در این خصوص ارزیابی تان چیست؟

ببینید، آقای جنتی گفته بودند که فتنه گران و ساکتان فتنه همه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری رد صلاحیت می شوند و در استدلال برای رد صلاحیت ساکتان فتنه گفته بودند همان طور که قاتلان امام حسین لعن شده اند، ساکتان و کسانی هم که به قتل ایشان رضایت داشتند لعن شده اند(نقل به مضمون). در حالی که اساسا قیاس گرفتن فتنه سال ۸۸ با اتفاق کربلا درست نیست. در اتفاق کربلا یک طرف حق مطلق بود و طرف دیگر باطل مطلق، در حالی که در فتنه سال ۸۸ دو طرف حق و باطل را با هم مخلوط کرده بودند و در نتیجه حکم ساکتان اتفاق کربلا و ساکتان فتنه سال ۸۸ یکسان نیست. البته قبول دارم که تقصیر طرفین مساوی نیست.

من با نام بردن از آقایان موسوی و کروبی خواستم مثال اعلای موضوع را مطرح کرده باشم تا تکلیف بقیه روشن شود. گفتم حتی در مورد این دو نفر هم شما نمی توانید قاطعانه حکم کنید که آنها رد صلاحیت می شوند چون هنوز محاکمه نشده اند و دفاعیات آنها را نشنیده ایم. در این صورت تکلیف بقیه به قول آقای جنتی فتنه گران و به طریق اولی ساکتان فتنه روشن می گردد.

اما بعضی گفته اند با ملاک این استدلال صلاحیت مسعود رجوی هم باید تایید شود !

این حرف درست نیست، چون رجوی محاربه و قیام مسلحانه و فرار کرده، در حالی که این دو نفر معترض بوده و آماده محاکمه می باشند.

اصولگرایی انتقادی شما را نه بعضی اشخاص خاص در جریان اصولگرا می پسندند نه افراطیون اصلاح طلب. با این چالش باید چگونه برخورد کرد؟

بله، در این گونه مسائل که مربوط به آزادی​ها و حقوق مردم است بعضی اصول گرایان با من مخالفت می کنند و در مسائل فرهنگی هم بعضی اصلاح طلبان مخالفت می کنند. به هر حال من اصول و مبانی ثابتی دارم. شاید در برداشت از بعضی از این اصول و مبانی اختلاف برداشت وجود داشته باشد. به نظر می رسد که با گفت و گو می گردد به هم نزدیک شد.

/۱۷۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.