معاون اول رییس جمهوری ایران از میزبانی مقامات و ملت لبنان تشکر کرد

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از سفارت کشورمان، ‘محمدرضا رحیمی’ در این پیام‌ها ابراز امیدواری کرد که این دیدار با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت، نقطه ‌عطف دیگری در توسعه و تعمیق روابط برادرانه دو کشور و دو ملت بزرگ لبنان و ایران باشد.

وی امضای اسناد متعدد در زمینه‌های مختلف بین دو کشور را بیانگر وجود افقی وسیع از همکاری‌های دوجانبه و مؤید اتفاق نظر و تفاهم میان دو کشور برشمرد.

معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به نخست وزیر لبنان، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی – تجاری در کنار روابط سیاسی و فرهنگی ممتاز موجود را از مطالبات به حق مردم ایران و لبنان دانست و افزود: خوشبختانه این امر با تشکیل کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری مناسب از دستاوردهای آن به نفع نردم دو کشور و منطقه باشیم.

جلسه کاری با سران احزاب و گروه های مذهبی و سیاسی، ملاقات با دبیرکل حزب الله، رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس لبنان، امضای ۴ سند همکاری مشترک و سفر به جنوب لبنان از مهمترین برنامه های روز دوم سفر معاون اول رییس جمهوری به لبنان بود.

رحیمی و هیات همراه پنج شنبه شب با بدرقه رسمی ‘عدنان منصور’ وزیر امور خارجه لبنان، بیروت را به مقصد تهران ترک کردند.

خاور**۱۰۳۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۸۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.