معاون دانشگاه آزاد: نقشه جامع فرهنگی دانشگاه تدوین می‌شود

۲۴م اسفند ،

11-692.jpg

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تعامل دانشگاه و خانواده‌ها، گفت: در حال حاضر در حال طراحی و تدوین نقشه جامع فرهنگی هستیم.

صمد مؤمن‌بالله در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه زنجان، با اعلام این خبر، اظهارکرد: یکی از ارکانی که در نقشه جامع فرهنگی مورد نظر است، توجه به نقش خانواده‎هاست، در این راستا کار تخصصی صورت خواهد گرفت تا الگویی ارائه شود که در این الگو نقش خانواده همانند نقش استاد و درس نقشی پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ چتر حاکم بر دانشگاه‌ها است که کلیه مسائل آموزشی و پژوهشی را در برمی‎گیرد. تصریح کرد: دانشگاه از یک سری ارکان تشکیل شده و برای این ارکان اهدافی تعریف شده است که برای رسیدن به این اهداف همه باید هماهنگ و منسجم حرکت کنند تا دانشگاه پیشرفت کند.

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به لزوم اقدامات فرهنگی در دانشگاه‎ها، گفت: دانشگاه از جنس فرهنگ است تا جایی که این مقوله تمام مسائل دانشگاه را تحت پوشش خود قرار می‎دهد و باید تا حدی در این زمینه تلاش شود تا آثار کار دانشگاه را در قالب فرهنگی قابل ملاحظه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‎ها نباید تنها به تربیت کارشناس بپردازند، تصریح کرد: بلکه باید کارشناسی با فکر و اندیشه دینی و تذهیب یافته تربیت کنند، چرا که دانشگاه‌ کارخانه انسان‎سازی است و فرهنگ در سایر ارکان آن جاری است، بنابراین باید بیشتر از این مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مومن بالله در پایان، گفت: از خانواده‎ها انتظار می‎رود به همان اندازه که در دوران مدرسه به دانش‌آموز خود توجه می‌کردند در دوران دانشجویی نیز از این غافل نباشند تا با همکاری دانشگاه و خانواده‎ها کارشناسی مؤمن و متعهد تحویل جامعه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.