معاون وزیر بهداشت: اجرای بسیاری از برنامه‌ها در دانشگاه‌ها نیازمند همیاری دانشجویان است

46-71.jpg

معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در بسیاری از زمینه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی نیازمند همیاری دانشجویان هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، دکتر محمد حسین آیتی در جمع دانشجویان علوم پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و همچنین اهمیت مسایلی از قبیل تحریم‌های بین‌المللی، اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم، با بیان اینکه در سه زمینه اصلی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انتظار همیاری داریم، گفت: مباحث سیاسی و اجتماعی مهمترین مساله مورد توجه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است.

وی افزود:در ارتباط با فعالیت در تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به دانشکده‌های وزارت علوم رغبت کمتری وجود دارد، این امر به کمک خود دانشجویان بهبود می‌یابد.

وی تاکید کرد: در این زمینه نیاز به یاری دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی احساس می‌شود و اعلام می‌کنیم آماده کمک به این تشکل‌ها هستیم

آیتی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی وزارت بهداشت که دارای ابعاد کشوری و عمومی است، گفت: در این زمینه نیاز به ورود تیزبینانه و منتقدانه تشکل‌های دانشجویی هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را به درستی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم امسال برنامه پزشک خانواده است، افزود: این برنامه ساختار خدمات درمان کشور را دچار تغییر و تحول می‌کند. طرح پزشک خانواده، طرحی ملی و دارای پشتوانه قانونی و سیاسی است. هنگامی که نظام به این نتیجه می‌رسد که این طرح، طرحی مفید و سازنده است، وظیفه ما این است که نظام را در راه رسیدن به هدف خود یاری کنیم.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تکمیل برنامه تحول نظام سلامت، ادامه این راه را پر چالش توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود تا دانشجویان در این راه با دیدی تیزبینانه و منتقدانه وارد شوند.

آیتی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی نظام تاکید کرد: دشمن در این زمینه قوی و هوشیار عمل می‌کند و حل دغدغه‌های فرهنگی جزو مهمترین و اصلی‌ترین اهداف والای نظام به شمار می‌رود. در زمینه‌های مختلف کارگروه فرهنگی کارگروه‌های زیادی تشکیل شده است. از جمله مساله عفاف و حجاب بسیار مورد توجه نظام بود و در این زمینه نیازمند کمک تشکل‌های دانشجویی هستیم تا به موضوع عفاف و حجاب علمی‌تر و فنی‌تر بپردازیم و امیدواریم تا دانشجویان با دیدی آگاهانه به این مقوله توجه کنند.

وی با اشاره به طرح انطباق موسسات پزشکی و درمانی با موازین شرعی گفت: به دنبال اجرای این قانون نگرانی بانوان مسلمان در مراجعه به مراکز درمانی برطرف شد و هم‌اکنون متخصصین زن در امور بانوان در کشور ما رتبه اول یا دوم را دارا هستند.

آیتی تاکید کرد: این امر به توجه و دغدغه دانشجویان نیاز داشته تا گام‌های موثری برداشته شود و موازین شرعی در جامعه رعایت شود.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی ایران، امروز دشمنان ما مجبور به ترور دانشمندان ایرانی شده‌اند و این نشان‌دهنده اهمیت پیشرفت در زمینه علم و فناوری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.