معاون وزیر خارجه روسیه به تهران سفر می کند/ حسینی مهرماه به مسکو می رود

سید محمود رضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: معاون منطقه ای وزارت امور خارجه روسیه آبان ماه به منظور برخی مذاکرات دو جانبه به ایران سفر می کند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نمایشگاه بزرگ صنعتی بازرگانی ایران در روسیه برگزار شد، اظهار داشت: در حدود ۱۲۰ صنعتگر و تاجر ایرانی به روسیه سفر کرده بودند که در این نمایشگاه ظرفیت های صادراتی ایران را عرضه کنند و در حاشیه این نمایشگاه نیز جلسات نمایندگان ایرانی و روسی برگزار شد.

سجادی با بیان اینکه در گذشته نیز از این دست نمایشگاه ها به صورت موردی برگزار شده بود، تصریح کرد: اما این نمایشگاه وسیع تر بود و گروه هایی از استان مرکزی، چابهار و شرکت های مختلف در شهرهای گوناگون در این نمایشگاه حاضر شدند.

وی همچنین تصریح کرد: رحمانی فضلی ، رئیس دیوان محاسبات کشور نیز به دعوت همتای روسی خود و همچنین شرکت در اجلاس دیوان محاسبات کشورهای شانگهای که در مسکو برگزار شد، به این کشور سفر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اینکه وزیر انرژی روسیه نیز از وزیر نفت ایران برای سفر به این کشور دعوت کرده است ، افزود: قرار است در سفر وزیر نفت در حوزه های انرژی های الکتریکی و نفت و گاز تبادل ارتباطات ادامه پیدا کند که البته برنامه ریزی برای این سفرها به بعد از ماه مبارک رمضان موکول می شود.

وی با اشاره به اینکه باید دولت جدید در روسیه مستقر شود تا برنامه ریزی ها برای آینده صورت گیرد، اظهار داشت: این روند احتمالا تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

سجادی تصریح کرد: البته هفته فرهنگی ایران در مهر ماه در روسیه برگزار خواهد شد که به این منظور حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به روسیه سفر خواهد کرد که البته این سفر در پاسخ به سفر همتای روسی است که سال گذشته به ایران آمده بود.

سجادی تأکید کرد: در هفته فرهنگی ایران در روسیه نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی ایران، آثار فرهنگی و کتاب ها در ابعاد وسیعی در مسکو به نمایش در خواهد آمد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.