معرفی پرفروش ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

گردآوری توسط گروه سرگرمی ممتازنیوز

پورتال  ایران

یکی از آخرین فیلم‌های ترسناکی که این روزها بر پرده سینماهای جهان اکران شده «جنگ جهانی زد» است که در سینماهای آمریکا بالغ بر ۲۰۲ میلیون دلار فروخته است. این فیلم با بودجه‌ای ۱۹۰‌میلیون دلاری تولید شده است.

دوهفته نامه «فوربس» به همین بهانه به سراغ همه فیلم‌های ترسناک و پرفروش تاریخ سینما رفته است. در فهرستی که این مجله منتشر کرده است «جنگ‌جهانی زد» در رده نهم قرارگرفته است. «هانیبال» به کارگردانی «ریدلی اسکات» که در سال ۲۰۰۱ میلادی تولید شده است نیز رده دهم این فهرست را از آن خود کرده است. در این مطلب با هشت فیلم پرفروش ترسناک تاریخ سینما آشنا می‌شوید. آنچه باید بدانیم این است که در این فهرست میزان فروش فیلم‌ها در سینماهای آمریکا مدنظر قرار گرفته است نه فروش جهانی آنها.

پارک ژوراسیک

سال تولید: ۱۹۹۳

میزان فروش: ۴۰۲ میلیون دلار

این فیلم «استیون اسپیلبرگ» در هفته اول فروش خود به فروشی بالغ بر ۵۰ میلیون دلار دست یافت. این فیلم با فروش ۳۵۹ میلیون دلاری در خاک آمریکا بعد از فیلم «ای‌تی» به عنوان دومین فیلم پرفروش دوران فیلمسازی اسپیلبرگ انتخاب شد. نسخه اخیر این فیلم در آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار و در سراسر دنیا بیش ‌از یک میلیارد دلار فروخت.

حس ششم

سال تولید: ۱۹۹۹

میزان فروش: ۲۹۳ میلیون دلار

«حس ششم» را «ام. نایت شیامالان» کارگردانی کرد. درواقع ساختن این فیلم بود که جایگاه «ام. نایت شیامالان» را به عنوان نویسنده و کارگردان تثبیت کرد. این فیلم که با هزینه ۴۰ میلیون دلاری تولید شد، کاندیدای شش اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سال شد. در این فیلم «بروس ویلیس» و «هالی جوئل آزمنت» بازی کرده‌اند.

آواره‌ها

سال تولید: ۱۹۷۵

میزان فروش: ۲۶۰ میلیون دلار

یکی از نخستین بلک‌باسترهای مدرن، به همراه «چنگ ستارگان» فیلم«آرواره‌ها»ست. این فیلم که روزهای پایانی سال ۱۹۷۵ میلادی در ۴۰۹ سینما اکران شده بود توانست به رقم ۷ میلیون دلار فروش در روز نخست اکران دست یابد. «استیون اسپیلبرگ» کارگردان «آرواره‌ها»ست و براساس رمانی به همین نام نوشته «پیتر بنچلی» ساخته شده‌است.

من افسانه‌ام

سال تولید: ۲۰۰۷

میزان فروش: ۲۵۶ میلیون دلار

«فرانسیس لارنس» کارگردان «من افسانه‌ام» است. استودیوی برادران وارنر در سال ۱۹۹۴ میلادی تصمیم به ساخت این فیلم گرفت ولی شرایط مالی ساخت این فیلم را تا سال ۲۰۰۶ به تعویق انداخت. ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی «من افسانه‌ام» در آمریکا به نمایش درآمد و در هفته اول اکران خود به فروش ۷۷ میلیون دلاری دست یافت.

جنگ دنیاها

سال تولید: ۲۰۰۵

میزان فروش: ۲۳۴ میلیون دلار

«جنگ دنیاها» یکی دیگر از فیلم‌های «استیون اسپیلبرگ» است که به این فهرست راه یافته است. در هنگام اکران این فیلم برخی معتقد بودند که «جنگ دنیاها» استعاره‌ای است از حملات ۱۱ سپتامبر گروه القاعده به آمریکا. این فیلم یکی از موفق‌ترین تولیدات سال ۲۰۰۵ بود و به چهارمین فیلم موفق سال دست یافت.

جن‌گیر

سال تولید: ۱۹۷۳

میزان فروش: ۲۳۲ میلیون دلار

«جن‌گیر» ساخته «ویلیام فریدکین» است براساس رمانی به همین نام اثر «ویلیام پیتر بلاتی». این فیلم یکی از موفق‌ترین آثار ژانر وحشت شناخته می‌شود. «جن‌گیر» در چهل و ششمین مراسم اسکار برای ۱۰‌جایزه کاندیدا شد اما تنها توانست دو اسکار را از آن خود کند: اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین صدابرداری.

جهان گمشده: پارک ژوراسیک

سال تولید: ۱۹۹۷

میزان فروش: ۲۲۹ میلیون دلار

این فیلم را «استیون اسپیلبرگ» کارگردانی کرده است. این فیلم همچون نخستین سری «پارک ژوراسیک» به موفقیت چشمگیری دست یافت. آمارها نشان می‌دهد که این فیلم در چهار روز نخست اکران با فروشی فوق‌العاده و تاریخی روبه‌رو شد: «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» در چهار روز بالغ بر ۹۰ میلیون دلار فروخت.

نشانه‌ها

سال تولید: ۲۰۰۲

میزان فروش: ۲۲۷ میلیون دلار

«ام. نایت شیامالان» کارگردان «نشانه‌ها»ست و «مل گیبسون» و «یوآکین فینیکس» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۲ بود که موفق شده ۲۲۷ میلیون دلار در آمریکا و ۴۰۸میلیون دلار در سایر نقاط جهان بفروشد. این فیلم با بودجه‌ای ۷۲ میلیون دلاری تولید شده است.

پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.