معرفی ۵ نوع وثیقه جدید تعاونی‌ها/ افزایش ۳ برابری صدور ضمانت‌نامه اعتباری

امیر میمنت آبادی در گفتگو با مهر از برنامه ریزی برای اجرای سیاست های جدید در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در سال ۹۱ به منظور صدور ضمانت نامه بانکی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ای که مجمع عمومی در نظر گرفته است، در نظر داریم که عملکرد سال ۹۰ صندوق را به چند برابر افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، اظهار داشت: در ۲ سال اخیر به میزان ۶۰ نمایندگی در سطح کشور تشکیل شد که از طریق بانک توسعه تعاون و برخی از بنیادهای توسعه تعاون و کارآفرینی و اتاق های تعاون استانی؛ به عنوان نمایندگان استانی بهره مند می شویم و از این طریق قسمتی از فرایند صدور ضمانت نامه انجام می شود.

میمنت آبادی خاطر نشان کرد: تلاش می شود در ماه های آینده و با توجه به اعتباراتی که در سراسر کشور وجود دارد روند صدور ضمانت نامه های اعتباری برای تعاونی ها، افزایش یابد. با این حال پیش بینی می شود عملکرد صندوق نسبت به سال ۹۰ تا ۳ برابر نیز افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه پاسخ های منفی به درخواست صدور ضمانت نامه برای تعاونی ها کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: با اینکه تاکنون ۹۰ درصد کل تقاضاهای ارائه شده از سوی تعاونی ها برای صدور ضمانت نامه اعتباری مورد پذیرش واقع شد، اما در مواردی مدارک تعاونی ها ناقص است و یا خود شرکت ها از دریافت ضمانت نامه انصراف می دهند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اعلام اینکه برای حمایت از تعاونی ها، سند روستایی نیز پذیرفته می شود، ادامه داد: در حال حاضر، ممکن است بانک ها اسناد روستایی را به عنوان وثیقه نپذیرند؛ با این حال صندوق اسناد مختلف مانند سندهای کشاورزی و اسناد مسکن روستایی را می پذیرد.

این مقام مسئول در بخش تعاون، همچنین از پذیرش سرقفلی، موجودی انبار و سپرده ها به عنوان دیگر وثایق جدیدی دانست که صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون آن را خواهد پذیرفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.