ملاقات دوقلوهای P4/5 فراری [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

بعد از گذشت چندین سال بالاخره نسخه های خیابانی و مسابقه ای فراری P4/5 به ملاقات هم آمدند تا برای اولین بار زیر یک سقف باشند؛ ظاهرا این اتفاق آنقدر احساسی بوده که برای نامگذاری ویدئوی آن از عبارت Come to Home استفاده شده . . . !

خودروی قرمز موجود P4/5 است که سال ۲۰۰۶ با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیون دلار به سفارش کلکسیونر معروف آمریکایی آقای James Glickenhaus که سابقه تهیه کنندگی چند فیلم سینمایی هم در سالهای ۹۰ میلادی دارد، ساخته شد. P4/5 بدست پنین فارینا و بر پلت فرم انزو شکل گرفته و حتی پیشرانه ۶ لیتری V12 انزو را دارد با این تفاوت که قدرت تولیدی آن حدود ۱۰ واحد افزایش یافته و به ۶۶۰ اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی آن نیز همچون انزو، ۶۵۸ نیوتن متر است.

Jim Glickenhaus

Jim Glickenhaus

P4/5 بنابه خواسته آقای جیمس با سبک و سیاق مدلهای مسابقه ای P-series فراری در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی و علی الخصوص با الهام از مدل P4 ساخته شده است.

اما در سال ۲۰۱۰ میلادی آقای جیمس تصمیم گرفت علاوه بر نسخه خیابانی P4/5، مدل مسابقه ای آن را هم داشته باشد. به این ترتیب مهندسین فراری با همکاری پنین فارینا مجددا دست به کار شدند اما اینبار از پلت فرم ۴۳۰ اسکودریا کمک گرفتند.

حاصل این کار به خلق P4/5 Competizione منجر شد که قدرت موتور ۴ لیتری V8 آن به ۴۵۰ اسب بخار محدود شده؛ حداکثر گشتاور آن نیز به ۶۰۰ نیوتن متر می رسد. این خودرو مطابق استانداردهای FIA GT2 ساخته شده و هم اکنون نیز در اختیار تیم مسابقه ای آقای جیمس یعنی Scuderia Cameron Glickenhaus است.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.