ملت ایران از مشکلات تحریم قدرت‌های زورگو سرافراز بیرون خواهد آمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر امروز در همایش ملی تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی شاهد و ایثارگران سراسر کشور اظهار داشت: همه آنچه که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد، مدیون دو اصل اساسی یعنی میراث امام خمینی(ره) و خون شهیدان است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امام خمینی(ره) بوستانی را بر مبنای مشی نبوت و امامت پروراند که آبیاری این بوستان با خون شهیدان انجام شد و سرسبزی و طراوت این بوستان امروز بیش از هر زمان دیگری جلوه‌گری می‌کند.

 

رحیمی افزود: جمهوری اسلامی ایران هر چه دارد، مدیون نظام ولایت فقیه و خون شهیدان عزیز و وجود با برکت ایثارگران و جانبازان و رنج و مشقّت‌هایی است که آزادگان این مرز و بوم در دوران اسارت متحمل شدند.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه میادین ورزشی، همانند میادین کارزار در هشت سال دفاع مقدس است که امروز به گونه‌ای دیگر جلوه پیدا کرده، تصریح کرد: در آن کارزار، جنگ و خونریزی و ظلمت بود، و امروز میادین ورزشی صحنه مقاومت و رقابت و پیام‌های دوستی و برادری از سوی ورزشکاران کشورهای مختلف بویژه جمهوری اسلامی ایران است.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه پیام جمهوری اسلامی اخوت، دوستی و مهربانی است، گفت: ورزشکاران عزیز ما در واقع پرچم داران صلح و دوستی ملت ایران هستند.

 

وی اضافه کرد: قهرمانان کشورمان در مسابقات، پس از پیروزی یا سجده شکر بجای می آورند و یا دستان خود را به سوی ایزد منان دراز می کنند و با این روش ارزشهای اسلامی را به گوش جهانیان می رسانند.

 

رحیمی با بیان اینکه پشتوانه این کشور نفس‌های گرم پدران و مادران شهداست که برای دوام و بقای جمهوری اسلامی ایران دعا می‌کنند، تصریح کرد: آنچه ما را به جوش و خروش می‌آورد خون شهیدان‌مان است که در کالبد ملت ما می جوشد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایثارگران و آزادگان این کشور با تکیه بر خون رنگین شهدا که هرگز رنگ نخواهد باخت در مسیر الهی حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ان شاء الله این مسیر تا واگذاری پرچم به دست امام عصر(عج) ادامه خواهد یافت.

 

رحیمی در ادامه با ابلاغ سلام‌ها و تقدیر رئیس‌جمهور از قهرمانان و مدال‌آوران ایثارگر گفت: علی‌رغم همه گرفتاری‌ها که در صحنه‌های نبرد با دشمنان ملت ایران مواجه هستیم هیچگاه شما را از یاد نخواهیم برد و همواره شما را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

 

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات سه تن از سفرای کشورهای مختلف در خصوص تحریم‌ها، گفت: این سفرا در روزهای گذشته اعتراف کردند که مصائب و گرفتاری‌های ناشی از این تحریم ها برای خودشان به مراتب بیشتر از مشکلاتی است که برای ملت ایران بوجود آمده است.

 

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ایران از مشکلات تحریم قدرت‌های زورگو نیز همانند گذشته با تکیه بر قهرمانان و ایثارگران و آزادگان خود سربلند و سرافراز بیرون خواهد آمد.

 

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از شماری از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی ایثارگر تقدیر شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.