ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های فرسوده

جام جم آنلاین: معاون عمرانی استانداری تهران گفت: از ابتدای تیر از تردد موتورسیکلت‌های بیش از ۸ سال و خودروهای بیش از ۲۰ سال عمر جلوگیری می‌شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس درباره ساماندهی موتورسیکلت‌های سطح شهر اظهار داشت: در جلسه‌ای که در شورای عالی ترافیک درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی داشته‌ایم تأکید شد که این نوع موتورها در چرخه حمل و نقل شهری قرار گیرد.

وی توضیح داد: بر این اساس بعضی از شرکت‌هایی که با موتورسیکلت اقدام به حمل بار می‌کنند باید از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند.

محمودی افزود: با توجه به این‌که قیمت موتورسیکلت‌های برقی گران است باید راهکاری برای کاهش قیمت این نوع موتورسیکلت‌ها در نظر گرفت.

معاون عمرانی استانداری تهران درباره طرح زوج و فرد شدن موتورسیکلت‌های سطح شهر تهران یادآور شد: اجرایی شدن این طرح در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، چرا که دوربین‌های کافی در سطح شهر نصب نشده است و پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران براساس مصوبات کارگروه باید دوربین‌ها را در محدوده زوج و فرد نیز نصب کنند.

وی ادامه داد: پس از نصب دوربین‌ها اقدامات لازم و تصمیم قطعی برای زوج و فرد شدن موتورسیکلت‌ها اتخاذ می‌شود.

محمودی گفت: براساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا که مصوبه هیات وزیران است، طول عمر موتورسیکلت در شهرهای بزرگ از جمله تهران ۸ سال برآورد شده و بعد از این مدت موتورسیکلت‌ها فرسوده تلقی می‌شوند و حق تردد در سطح شهر را ندارند.

وی به مکاتباتی که با قوه قضاییه و پلیس راهور تهران درباره توقیف موتورسیکلت‌های بالای ۸ سال داشته است، اظهار کرد: براساس این مکاتبات در صورتی که عمر موتورسیکلت بیش از ۸ سال باشد در صورت تخلف و توقیف به مالک داده نمی‌شود.

معاون عمرانی استانداری تهران درباره عمر اتومبیل‌هایی که در کلانشهر‌ها تردد دارند، گفت: عمر مفید اتومبیل‌ها فقط ۲۰ سال است.

به گفته محمودی، از ابتدای تیر طبق قانون برای موتورسیکلت‌هایی که بیش از ۸ سال و خودروهایی که
بیش از ۲۰ سال تردد داشته‌اند محدودیت‌هایی اعمال می‌شود و پلیس راهور طبق مصوبه هیات وزیران از ورود این وسایل نقلیه جلوگیری می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.