مناطق مختلف لبنان نا آرام شد

همزمان با ایجاد آشوب و اغتشاش در مرکز بیروت و حمله تشییع کنندگان رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان به کاخ نخست وزیری این کشور، دیگر مناطق لبنان نیز شاهد درگیری ها و ناآرامی هایی شده است.
به گزارش ایرنا از بیروت، از شهر شمالی طرابلس خبر می رسد که نیروهای امنیتی مقابل منزل ˈنجیب میقاتیˈ نخست وزیر لبنان مستقر شده اند تا از هرگونه هجوم احتمالی به آن جلوگیری به عمل آورند.

تعداد زیادی خمپاره به منطقه ˈجبل محسنˈ طرابلس (منطقه علوی نشین و موافق نظام سوریه) اصابت کرده که تاکنون اخبار از زخمی شدن یک فرد حکایت دارد؛ در مناطق مختلف طرابلس هم خودروهای زیادی در حال گشت زنی بوده و سرنشین های آنها تیر هوایی شلیک می کنند.

گزارش ها حاکی است که مسیر منتهی به طرابلس نیز مسدود شده است.

از جنوب لبنان نیز خبر می رسد که بزرگراه بیروت به صیدا شعله ور و مسدود شده است.

در شهر جنوبی صیدا نیز عده ای با تجمع در میدان ˈالنجمهˈ در مرکز این شهر، اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن مسیر کرده اند.

ˈبهیه حریریˈ نماینده صیدا در مجلس و عضو فراکسیون ˈالمستقبلˈ از مردم این شهر خواسته که به خانه های خود بازگردند.

نیروهای ارتش لبنان سعی در متفرق کردن تظاهرات کنندگان در صیدا و بازگشایی مسیرهای این شهر دارند.

از مرکز بیروت نیز خبر می رسد که درگیری ها همچنان ادامه داشته و در منطقه ˈمدینه ریاضیهˈ افرادی اقدام به بستن مسیر رفت و آمد مردم کرده اند.

ˈسعد حریریˈ رییس جریان ˈالمستقبلˈ دقایقی پیش طی پیامی تلفنی از طرفدارانش که در حین تشییع جنازه ˈوسام حسنˈ رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان به ساختمان نخست وزیری این کشور حمله کردند، خواست که خیابان ها را ترک کنند.

با این وجود خیابانهای بیروت کماکان شاهد حضور طرفداران حزب المستقبل است.

از مناطق مرزی شرق لبنان با سوریه در منطقه ˈمشاریع القاعˈ هم خبر می رسد که ارتش لبنان با هجوم به اردوگاه آوارگان سوری، هشت تن از اعضاء ˈارتش آزاد سوریهˈ (مخالف نظام این کشور) را دستگیر کرده و سلاح های آنها را مصادره کرده است
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.