مهرجویی همه را به همدلی برای جشنواره فجر دعوت کرد

mehrjooei-18

«داریوش مهرجویی» کارگردان سینمای گفت: در جشنواره فیلم فجر داوری‌ها باید عادلانه باشد و با وجدان پاک به قضاوت بنشینند و تحت تاثیر عوامل مختلف قرار نگیرند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود…

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در طی این سال‌ها ضعیف عمل کرده است، گفت: فکر می‌کنم بهتر است بهترین فیلم‌های جشنواره‌های مختلف را انتخاب کنیم و در بخش بین‌الملل جشنواره خودمان به نمایش بگذاریم، کاری که حتی در جشنواره‌های لندن و آنتالیا هم انجام می‌شود. این کار باعث رونق جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر سینمای ایران را به سایر کشورهای دیگر به خوبی معرفی کرده است، افزود: جشنواره فیلم فجر یکی از وقایع بسیار مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود، زیرا تنها به فیلم اختصاص ندارد بلکه شامل تئاتر، موسیقی ، نقاشی و … نیز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم فجر، وی خاطرنشان کرد: این جشنواره بسیار تاثیرگذار است، چرا که نه تنها باعث رونق سینما و فیلمسازان می‌شود بلکه مخاطب زیادی را هم جذب می‌کند. البته به شرط آنکه فیلم‌هایی به نمایش درآمده در جشنواره اجازه داده شود تا بعدها در سینماها هم اکران شود نه اینکه جلوی آنها گرفته شود.

کارگردان فیلم سینمایی «گاو» با اشاره به اختلافات سینمایی که در یک ساله اخیر مشکلات زیادی برای سینمای ایران به وجود آورده است، افزود: همه اهالی سینما یک خانواده محسوب می‌شوند، بنابراین با همدلی باید این اختلافات را کنار گذاشت تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای منظم و باشکوه باشیم، زیرا در غیر این صورت این امر باعث دلسردی فیلمسازان می‌شود. باید توجه داشت زمانی که فیلمی ساخته می‌شود برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شده، اگر قرار بر این باشد تا سلیقه‌ای عمل کنیم و فیلم‌ها به نمایش درنیاید، این سرمایه هدر می‌رود و تهیه‌کنندگان ما رو به نابودی می‌روند و خسارت‌های مالی، روانی و حسی به دنبال دارد.

مهرجویی اکران فیلم‌ها به صورت دیجیتال را بسیار مفید دانست و گفت: نمایش دیجیتال به صرفه است و امروزه در تمام دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌شود، بنابراین ما نیز ناگزیریم از این امر تبعیت کنیم، البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نحوه استفاده از آن را هم بلد باشیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.