موسوی: بر محدودیت‌های مجلس در دوره دهم افزوده شد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد محدودیت‌هایی برای مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس دهم از نظرات کارشناسان و صاحب نظران استفاده کمی داشته‌اند.

سیدافضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ عملکرد مجلس دهم اظهار کرد:‌ تمام مجالسی که در این ۴۰ سال تشکیل شده است قطعا ضعف و قوت داشته و نمی توان گفت که مجلسی تماما حسن داشته یا عیب، اما به هر حال باید بررسی کرد که نقاط ضعف هر مجلس برتری داشته یا نقاط قوت آن. به هر حال هر تشکیلات انسانی دارای ضعف‌هایی هم هست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی دارای محدودیت هایی است که در این دوره بر محدودیت‌های مجلس اضافه شد. بر طبق قانون اساسی مصوبات مجلس زمانی لازم‌الاجراست که شورای نگهبان آن را تایید کند اما در دوره‌ اخیر مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گروهی را تشکیل داد تا از مصوبات مجلس ایراد بگیرد. مثل لوایح باقی مانده اف ای تی اف که مجمع تشخیص مصلحت تا مدت‌ها آن را بین زمین و هوا نگه داشت و در آخر آن را هم رد کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات این مجلس این بود که از نظرات کم استفاده کرد. در کشورهای مختلف نمایندگان در جلساتی با حضور کارشناسان حضور  می‌یابند و نظرات آنها را می‌شنوند و بر اساس آن عمل می‌کنند. اما چنین اتفاقی در مجالس ما کمتر رخ می‌دهد. نمایندگان مجلس نمی‌توانند متخصص همه امور باشند. وقتی از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهها استفاده نکنند تصمیماتشان هم سطحی خواهد بود. 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد:‌ این ضعف در مجالس گذشته هم وجود داشته است و در این مجلس هم چنین ضعفی دیده شد؛ من به مجلس آینده پیشنهاد می‌کنم از بدنه کارشناسی و نظرات اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران استفاده کرده و بر اساس نظرات آنها تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.