میوه خارجی با این حجم در بازار نمی‌تواند قاچاق باشد


میوه خارجی با این حجم در بازار نمی‌تواند قاچاق باشد

۱۷:۰۱ (جمعه ۲۳ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

علی‌رغم مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات میوه‌ هم اکنون شاهدیم که از ابتدای سال جاری به مانند سال گذشته بازار پر از میوه‌های وارداتی شده است.

عنایت الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز با بیان این که مدت اعتبار ثبت سفارش واردات ۶ ماهه است، به ایلنا گفت: ممکن است ثبت سفارش واردات این میوه‌ها در گذشته انجام شده باشد اما نمی‌توان نسبت به تهدید اشتغال بخش کشاورزی در پی این واردات گسترده بی‌تفاوت بود. 

بیابانی ادامه داد: متاسفانه با اینکه کمیسیونی تخصصی در اتاق بازرگانی برای واردات تشکیل شده است به جای حمایت از تولید ملی بیشتر به جنبه‌های لوکس پذیری کالا‌ها توجه می‌کنند. 

قائم مقام خانه کشاورز از افزایش واردات انبه به داخل کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که علاوه بر میوه فروشی‌ها بر سر هر چهارراهی که می‌روید یک دستگاه خودرو وانت بار ایستاده و اقدام به فروش انبه می‌کند درحالی که این حجم گسترده انبه نمی‌تواند به صورت قاچاق وارد کشور شود. 

به گفته وی: با توجه به اینکه هم اکنون تولید محصولات باغی در اوج هستند، واردات بی‌رویه میوه هیچ توجیهی ندارد. البته ممکن است برخی از میوه‌ها بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شوند که مسئولان ذیربط باید به طور جدی با آن برخورد کنند. 

وی با تاکید برلزوم پیگیری چگونگی واردات غیرقانونی میوه به کشور، اظهارداشت: مسئولان مربوطه باید ببینند چه کسانی اقدام به واردات غیرقانونی میوه به کشور می‌کنند و با آن‌ها برخورد کند. لذا در صورتی که میزان تعرفه واردات را بالا ببریم، راه را برای قاچاق میوه به کشور باز کرده‌ایم و این مسئله فقط موجب وارد شدن خسارت به تولیدکننده داخلی می‌شود. 

و

.

.

.

..

ایلنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.