مکالمه انگلیسی و عربی از راهنمایی تا دیپلم تدوین می‌شود

۰۷م آذر ،

arash khamooshi (21 of 38).jpg

معاون تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اعمال تغییرات تازه در کتابهای انگلیسی و عربی، خروجی‌های آموزش و پرورش پس از شش سال، تسلط نسبی به هر دو زبان خواهند داشت.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ ورود زبان انگلیسی به دوره ابتدایی گفت: آموزش زبان انگلیسی برای دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده و جزو برنامه‌های دوره ابتدایی نیست و در سند تحول بنیادین نیز چنین برنامه‌ای تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه آموزش زبان عربی در راهنمایی و متوسطه الزامی است، اما با توجه به اینکه تکیه آموزش و پرورش در دوره آموزش عمومی بر زبان اصلی و فارسی است، لذا هیچگونه برنامه‌ای برای ورود کتاب‌های زبان انگلیسی به مقاطع پایین‌تر نداریم.

معاون تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی تصریح کرد: در دوره متوسطه اول و دوم مقرر شده که کتابهای زبان انگلیسی و عربی از سیستم تازهی برخوردار شود، به این معنی که زبان انگلیسی و عربی از اول متوسطه اول (اول راهنمایی) تا پایان دیپلم به صورت مکالمه و محاوره در حال تدوین است.

وی ادامه داد: این تغییرات تازه در کتابهای انگلیسی و عربی به گونه‌ای خواهد بود که در خروجی‌های آموزش و پرورش، دانش آموزان تسلط نسبی به هر دو زبان خواهند داشت.

به گفته کفاش، بر اساس برنامه درس ملی، راهنمای کتاب‌های زبان انگلیسی و عربی به طور کامل تغییر کرده و اشکالات مربوط به این دو کتاب درسی برطرف شده و برنامه تازهی در حال تدوین است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.