مکان های مذهبی مالزی را بیشتر بشناسید

مالزی یکی از محبوب ترین مقاصد مسافران  است که علت آن مکان های دیدنی بسیار جذاب آن است اما می توان گفت مکان های مذهبی آن نیر طرفداران خاص خود را دارد

پس حتما اگر قصد خرید تور مالزی را دارید به مکان های مذهبی آن نیز به عنوان یک گزینه متفاوت فکر کنید

در اینجا چند مکان مذهبی معروف مالزی برای آن هایی که قصد سفر به مالزی را دارند آورده شده است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/11/0819e644976eb28209a10879e3fdab73-1.jpg

معبد هان هو ، کوالالامپور

معبد Thean Hou ، واقع در بالای Robson Hill در پایتخت مالزی ، یکی از بزرگترین معابد بودایی چینی در جنوب شرقی آسیا است. در ابتدا به الهه تیان هو (مادر آسمانی) اختصاص داده شده است ، عبادت الهه گوان یین (الهه رحمت) و شوی وی وی شنگ نیانگ (الهه آبشار) نیز در معبد معمول است. اگرچه گفته می شد معبد اصلی حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده است ، اما معبدی که امروز وجود دارد ، از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ توسط انجمن سلنان و فدرال سرزمین هاینان ساخته شده است.

امروز ، معبد تان هو نمادی با شکوه از زیبایی معماری سنتی چینی در مالزی است که عناصر زیبایی شناختی بودیسم ، کنفوسیسیسم و تائوئیسم را با هم ادغام می کند. از جمله مجموعه های معبد ، یک سالن نمازخانه بزرگ با محراب هایی که مخصوص الهه ها ، مجسمه های بزرگ الهه ها ، یک باغ گیاه دارویی چینی ، یک حوضچه لاک پشت و چاه آرزو است.

معبد Mahamariamman Sri، کوالالامپور

معبد Sri Mahamariamman که به عنوان قدیمی ترین و ثروتمندترین معبد کوالالامپور مورد احترام جامعه هندو مالزی قرار گرفته است ، در مجاورت چیناتون این شهر واقع شده است. در ابتدا توسط شخصی در سال ۱۸۷۳ به عنوان یک حرم خصوصی برای خانواده خود تأسیس شد ، اما خانواده او تصمیم گرفتند که آن را در دهه ۱۹۲۰ به روی عموم باز کنند. در حالی که محل اصلی آن جایی در نزدیکی ایستگاه راه آهن فعلی کوالالامپور بود ، در سال ۱۸۸۵ این معبد به مکان فعلی خود منتقل شد. این معبد در سال ۱۹۶۸ کارهایی اساسی انجام داد که در سال ۱۹۶۸ به پایان رسید ، و این باعث ایجاد ساختار امروزی و معماری پیچیده آن شده است.

قابل توجه ترین ویژگی معبد ، گپورام چشمگیر آن ، برج تزئین شده در ورودی اصلی است. گوپورام با ۲۲۸ بت خدایان هندو ساخته شده توسط صنعتگران ماهر اهل جنوب هندوستان تزئین شده است. در طول جشنواره های بزرگ هندو مانند Deepavali و Thaipusam ، معبد سری Mahamariamman به کانون جشن و فداکاری شهر تبدیل می شود.

کلیسای جامع سنت مری ، کوالالامپور

کلیسای جامع سنت مری یک کلیسای آنگلیکن در کوالالامپور و یکی از قدیمی ترین کلیساهای بازمانده در پایتخت است. بنای اولیه کلیسا یک بار از ابتدای تأسیس آن در ۱۸۸۷ درست تا ۱۸۹۴ در کنار بوکیت امان واقع بود . بودجه ساخت این کلیسا توسط دولت استعمارگر بریتانیا سلگانور و رهبران جامعه محلی مانند K. Thamboosamy Pillay و Yap Kwan Seng تأمین شد ، گرچه آنها خود مسیحی نبودند.

این کلیسا دارای یک معماری گوتیایی در اوایل انگلیسی است که توسط آرتور چارلز نورمن طراحی شده است ، که در آن زمان معمار اداره کارهای عمومی دولت استعمار بود. امروزه ، کلیسای جامع سنت ماری نقش عمده ای را به عنوان نمایش اسقاط اسقف آنگلیکن غربی مالزی و همچنین یکی از کلیساهای مهم آنگلیکن در این کشور بازی می کند. پس تور آنکارا با قیمت عالی در سایت سفر باتو را خریداری فرمایید.

مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه ، سلنگور

پس از اعلام شاه عالم به عنوان پایتخت جدید ایالت سلنگور ، مرحوم سلطان سلنگور ، سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه ، ساخت مسجد دولتی جدید و با شکوه را در سال ۱۹۷۴ ساخت. ساخت مسجد در سال ۱۹۸۲ آغاز شد. در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد ، که ترکیبی از تأثیرات مالایی و مدرنیستی را در طراحی معماری خود دارد. این مسجد دارای ظرفیت ۲۴۰۰۰ نمازگزار است و هم دومین مسجد بزرگ در جنوب شرقی آسیا و دومین مسجد بلند جهان به خاطر ارتفاع مناره های آن است. این مسجد به دلیل تمایز گنبدی آبی و مناره های آبی که در هنگام روشنایی در شب ، درخشش خیره کننده ای می بخشد ، همچنین به عنوان مسجد آبی معروف است. باغ هنرهای اسلامی در نزدیکی آن واقع شده است ، پارک زیبا و منظره ای زیبا با الهام از باغ بهشت در قرآن.

معبد سام پوه تانگ ، پراک

در اطراف شهر ایپوه ، پایتخت ایالت پراک واقع شده در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال کوالالامپور ، کوهها و تپه های آهکی بی شماری قرار دارند. در یکی از این کوه های سنگ آهک مجتمع غاری گسترده ای قرار دارد که گفته می شود از سال ۱۸۹۰ تا زمان مرگش ۲۰ سال بعد ، محل مدیتیشن راهب از چین بوده است. در سال ۱۹۱۲ ، یک معبد بودایی در مجتمع غار توسط جامعه چینی در پراک تأسیس شد که با اشاره به تکنیک مدیتیشن بودایی ، “سام پوه تانگ” به معنی “غار سه جواهر” نامگذاری شد. این معبد بسیار مورد علاقه مالزیایی های بودایی است و به دلیل آثار هنری بودایی در درون غار ، به عنوان یک مکان مشهور بین المللی گردشگری نیز شناخته می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.