مک لارن MP4-12C اسپایدر

روز یکشنبه نوزدهم آگوست ۲۰۱۲، مدیرعامل مک لارن یعنی آقای Antony Sheriff در گردهمایی Pebble Beach برای نخستین بار از MP4-12C اسپایدر رسما رونمایی کرد . . .

۲۰۲۴ McLaren MP4-12C Spider

این اسپایدر انگلیسی نسبت به مدل کوپه خود چیزی در حدود ۴۰ کیلوگرم سنگین تر شده، سقف هاردتاپ آن نیز در حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر برساعت و در ۱۷ ثانیه می تواند باز و بسته شود.

پیشرانه این خودرو همچون مدل کوپه، یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 با توربوهای دوگانه بوده که می تواند ۶۲۵ اسب بخار قدرت در ۷۰۰۰rpm و ۶۰۱ نیوتن متر گشتاور در دور ۳۰۰۰rpm تولید کند. محدود ردلاین موتور نیز از ۸۵۰۰rpm آغاز می شود.

شتاب صفرتاصد این خودرو نیز ۳٫۱ ثانیه اعلام شده که با مدل کوپه برابری می کند. شتاب صفر تا ۱۶۰ آن ۶٫۱ ثانیه و زمان لازم برای پیمودن یک چهارم مایل نیز ۱۰٫۸ ثانیه است که اگر با مدل کوپه مقایسه شود خواهیم دید که این زمان ها به ترتیب ۰٫۱ ثانیه و ۰٫۲ ثانیه بیشتر شده اند. MP4 اسپایدر با سقف باز می تواند تا ۳۱۵ کیلومتر برساعت سرعت بگیرد درحالیکه اگر سقف آنرا جمع کنید، حداکثر سرعتش تا مرز ۳۲۸ کیلومتر برساعت نیز افزایش می یابد.

وزن ۱۴۵۰ کیلوگرمی این خودرو به نسبت ۴۲٫۵% به ۵۷٫۵% بر محورهای جلو و عقب توزیع شده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۵۰۹، ۲۰۹۳ و ۱۲۰۳ میلیمتر بوده که نسبت به مدل کوپه آن نیز به ترتیب ۲، ۱۸۴ و ۴ میلیمتر افزایش یافته است. رینگ های آلومینیومی آن در جلو ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۳۵ میلیمتری و در عقب نیز ۲۰ اینچی بوده که با تایرهای ۳۰۵ میلیمتری همراه شده اند؛ تایرها نیز از مدل PZero و ساخت پیرلی است. مدل های ۲۰۲۴ مک لارن MP4-12C اسپایدر هم اکنون با قیمت پایه ای ۲۶۸,۲۵۰ دلار قابل سفارش هستند.

سایر خودروهای اروپایی ۲۰۲۴ pebble beach سوپراسپرت قیمت مک لارن کانورتیبل

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.