میمون‌هایی که به فضا رفتند+ عکس

۰۹ام بهمن ،

امروز یک کاوشگر ایرانی به نام” پیشگام” که میمونی را با خود به همراه داشت به فضا پرتاب شد. البته مگس‌های سرکه اولین حیواناتی بودند که بوسیله‌ی یک راکت V-۲ ئر تاریخ ۲۰ فوریه ۱۹۴۷ توسط ایالات متحده به فضا فرستاده شدند.

ممتازنیوز: دو سال بعد آلبرت دوم، یک میمون از گونه‌ی رزوس، تبدیل به اولین میمونی شد که به فضا رفت. 

مسابقه‌ی فضایی زمانی که در نوامبر ۱۹۵۷روسیه سگی به نام لاتیکا را بوسیله‌ی فضاپیمای اسپوتنیک دو به مدار زمین فرستاد شتابی دو چندان گرفت. 

پس از آن در سی و یکم ژانویه‌ی ۱۹۶۱ شامپانزه‌ای به نام “هام” به عنوان بخشی از برنامه‌ی فضایی ناسا به فضا فرستاده شد. 

هام یکی از ده‌ها شامپانزه‌ای بود که توسط ایالات متحده به منظور فرستاده شدن فضا تعلیم داده شده بودند. 

همچنان که روسها به فرستادن انسان به فضا نزدیکتر می‌شدند، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند، هام سه ساله را برای اینکه ببینند انسان می‌تواند در چنان شرایطی زنده بماند به فضا بفرستند. 

هام مشهورترین شامپانزه‌ای است که به فضا فرستاده شده است. او سفر خود را در کپسول فضای مرکوری انجام داد. این همان کپسولی است که آلن شپرد، اولین آمریکایی که به مدار زمین فرستاده شد، نیز به وسیله‌ی آن به فضا رفت. با این وجود هام تا زمانی که پرواز ژانویه‌ی ۱۹۶۱ اش با موفقیت به زمین بازنگشت، اسمی نداشت. 

نامی که روی گذاشته شده، از مخفف عبارت Holloman Aerospace Medical Center گرفته شده است، و پس از آن که به سلامت به زمین بازگشت، این نام برای نامیدنش به کار رفت. 

ابتدا ناسا از گذاشتن نام بر روی این شامپانزه اجتناب کرده بود، چون که در این صورت جنبه‌ای انسانی به او داده می‌شد و در صورت شکست پروژه، مرگ او می‌توانست تاثیری منفی بر افکار عمومی گذاشته و احساسات مردم را جریحه دار کند. 

هام اصلیتی کامرونی داشت و زمانی ستاره‌ی باغ وحش فلوریدا محسوب می‌شود، تا اینکه مدنظر نیروی هوایی ایالات متحده قرار گرفت و عضویت تیم میمون‌های فضانورد درآمد. 

به گزارش فرارو،تفاوت میان هام و سگ‌هایی که به روسیه به فضا می‌فرستاد، در این بود که هام تنها به فضا فرستاده نمی‌شد، بلکه به سلامت به زمین بازگردانده می‌شد.

سه شامپانزده که در حال آموزش دیدن با ماکت کپسول می باشند،

هام پس از بازگشت سفر تاریخی به فضا، یکم فوریه‌ی ۱۹۶۱

هام پس از بازگشت از فضا در حال معاینه شدن


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.