مینی آینده خود را نمایش داد

۱۲ تیرماه ۱۳،

مینی آینده خود را نمایش داد

Bookmark and Share

مینی با معرفی کانسپت «ویژن» نگاه خود به آینده مدل‌های این کارخانه را به نمایش گذاشت. این کانسپت به صورت طرحی سه بعدی عرضه شد و مدل اصلی در نمایشگاه لس‌آنجلس در ماه نوامبر نمایش داده می‌شود. 

انتشار عکس‌های نسل تازه مینی که ماه قبل بدون استتار در اینترنت پخش شد از تأثیر رونمایی این کانسپت کاسته است، چرا که بسیاری از ایده‌هایی که در این کانسپت دیده می‌شود در نسل تازه مینی استفاده خواهد شد. 

مینی آینده خود را نمایش داد

در نگاه اول همه چیز در مینی تازه شبیه به نسل دوم است و برای دیدن تفاوت‌ها باید دقیق‌تر به مدل تازه نگاه کرد. چراغ‌های جلو طبق سنت مینی گرد است اما با حلقه‌ای از ال‌ائی‌دی مدرن‌تر شده است. جلوپنجره‌ای که در کانسپت دیده می‌شود هم بدون تغییر در نسل سوم مینی دیده خواهد شد. 

نوار پلاستیکی که از دور ماشین کشیده شده و روی گلگیرها دیده می‌شود تزیینی است. همینطور طراحی داخل ماشین با کمی تغییر به روی خط تولید خواهد رفت. چراغ‌های عقب هم از نسل کنونی بزرگ‌تر است و ممکن است با این شکل در مدل تازه دیده نشود. از دیگر تغییرات با نسل فعلی مینی، خطوطی است که در کنار خودرو دیده می‌شود. طراحان مینی می‌گویند، این خطوط تزیینی نیست و طوری قرار داده شده‌اند تا انعکاس نور در آن‌ها خودرو را عضلانی‌تر نشان دهد. 

مینی آینده خود را نمایش داد

اگرچه کانسپت ویژن مانند مدل‌های پیشین مینی تمام اطلاعات را در دایره‌ای بزرگ در وسط داشبورد نمایش می‌دهد اما این دایره اکنون صفحه‌ای تمام دیجیتالی است و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که اطلاعات را شبیه به دایره آنالوگ نشان دهد یا اطلاعات را به صورت سه بعدی در اختیار راننده و سرنشین قرار دهد. به جز این داخل خودرو بسیار خلوت است و تنها سه کنترل دیگر برای تهویه مطبوع وجود دارد. مشخص نیست این کابین پیشرفته تا چه اندازه در نسل سوم مینی دیده خواهد شد. 

داخل خودرو اندکی از نسل تازه بیشتر خواهد بود، اما به نظر می‌رسد طراحان چندان به فکر جا دار کردن ماشین نبوده‌اند. سبب این بی‌توجهی شاید تصمیم مینی به عرضه یک مدل پنج در باشد که قرار است برای اولین بار به بازار عرضه شود. 

مینی آینده خود را نمایش داد

مینی پنج در بخشی از برنامه تازه ب ام و برای عرضه مدل‌های تازه بر روی شاسی دیفرانسیل جلوی خود است. قرار است کارخانه آلمانی دستکم پانزده مدل تازه به بازار عرضه کند که شش مدل آن مینی خواهد بود. 

یک مینی سدان، نسل تازه مینی کابریو، یک مدل کوپه و یک مدل رودستر، برای رقابت با مزدا ام‌اکس‌فایو، نسل تازه مینی کانتری‌من و پیس‌من مدل‌های تازهی است که مینی در سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد کرد. 

برچسب ها : نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۲۴ | مینی‌ | کانسپت ویژن | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.