ناجی یونان تعیین شد/ نخست وزیر جدید دست به دعا شد

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه فیگارو آنتونیس ساماراس رهبر حزب محافظه کاران یونان که روز چهارشنبه از سوی رئیس جمهور این کشور مامور تشکیل دولت شد، قول داد که مشکلات یونان را حل خواهد کرد.

سامارانس بعد از اینکه برای تشکیل دولت جدید یونان مامور شد گفت : به یاری خداوند همه تلاشمان را برای خروج کشور از بحران خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس جمهوری این کشور ، به آنتونیس ساماراس رهبر محافظه کاران یونان پس از به دست آوردن حمایت پارلمانی دو حزب دیگر، برای تشکیل دولت ماموریت داد. پس از آنکه ساماراس به کارلوس پاپولیاس اعلام کرد توانسته است حمایت سوسیالیست های پاسوک و حزب چپگرای میانه رو دیمار را به دست آورد ، رئیس جمهوری یونان اعلام کرد:« از شما می خواهم دولت تشکیل دهید، برای شما آرزوی موفقیت می کنم زیرا مشکلات زیاد است.»
ساماراس شصت و یک ساله و رئیس حزب دموکراسی نوین درانتخابات پارلمانی روز یکشنبه به پیروزی رسید اما در عین حال نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد. از دوشنبه او تلاش می کند ائتلاف هایی را برای تشکیل دولت به منظور مقابله با مقاطع دشوار پیش روی این کشور تشکیل دهد. ساماراس در دیدار با پاپولیاس گفت:« من اکثریت پارلمانی ضروری را برای تشکیل دولت پایدار برای تضمین ثبات و امید در کشور در اختیار دارم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن ، یک ساعت پیشتر ، اوانجلوس ونیزلوس نخستین کسی بود که توافقنامه سیاسی را فاش کند و به این ترتیب زمینه تشکیل دولت ائتلافی را فراهم کرد.

۲۶۳۴۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.