نادال به فینال تنیس مسترز مادرید راه یافت

۲۱اردیبهشت،

 دیدار این دو تنیس باز اسپانیایی یک ساعت و ۱۶ دقیقه به طول انجامید که در پایان ، نادال با نتایج ۶-۰ و ۶-۴ حریف خود را مغلوب کرد تا برای پنجمین بار به بازی نهایی این مسابقات راه یابد.

در صورت قهرمانی در مسابقات فردا، او برای سومین بار پس از قهرمانی در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ میلادی، جام این مسابقات را روی سر خواهد برد.

به این ترتیب به نظر می رسد نادال که پس از ۸ ماه دوری از زمین تنیس به دلیل آسیب دیدگی زانو، اواخر سال قبل به بازیها بازگشت و در روزهای اخیر نیز از مشکلات زانوی خود شکایت کرده بود، قصد دارد همچنان به کسب امتیاز و تقویت اعتماد خود برای بازی ادامه دهد.

او فردا ساعت ۱۶ به وقت محلی( ۱۸ و سی دقیقه به وقت ایران) با پیروز دیدار دیگر نیمه نهایی بین استانیسلاس واورینکا از سوئیس و توماس بردیچ از جمهوری چک بازی خواهد کرد.

نادال روز قبل به خبرنگاران گفته بود که هنوز مشکلاتی در ناحیه زانو دارد و اگر این مشکلات رو به افزایش بگذارد، باید چاره ای اساسی برای مداوای خود بیندیشد.

به نوشته روزنامه ورزشی مارکا چاپ مادرید، او پس از آنکه به یک پیروزی راحت و بدون مشکل در مقابل میخائیل یوژنی تنیس باز روسی با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ دست یافت و به مرحله یک چهارم صعود کرد، اگرچه از این پیروزی خوشحال بود اما از وضعیت زانویش که وی را از ماه ژوئن (تیر ماه) سال قبل به مدت ۸ ماه از زمین تنیس دور کرده بود، همچنان ناراضی به نظر می رسید.

بر اساس این گزارش، نادال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در این بازی نسبت به قبل، مشکلات بیشتری نداشتم اما معمولا در زانوهایم کم و بیش مشکلاتی دارم. با این حال، به دلیل نتایج خوب بازی هایم و احترام به رقبا احساس می کنم اکنون زمان مناسبی برای طرح اینگونه مسائل از سوی من نیست.

تنیس باز اسپانیایی ادامه داد: اگر زمانی ملاحظه کنم این مشکلات بیش از حد ادامه می یابد، باید تصمیم دیگری برای مداوای قطعی زانویم بگیرم.

نادال در پاسخ به این که آیا برای مداوای کامل لازم است تحت جراحی قرار گیرد، این مورد را نه تایید کرد و نه تکذیب.

وقتی خبرنگاران، وضعیت او را به پائو گاسول بسکتبالیست اسپانیایی تیم لس آنجلس لیکرز آمریکا که به دلیل داشتن مشکلاتی در زانوها تحت عمل جراحی قرار گرفته است، مقایسه کردند، نادال گفت: گاسول، سال های بسیاری است که در بالاترین سطح ممکن بازی می کند و نباید خودمان را گول بزنیم زیرا در چنین سطحی، کاملا طبیعی است که مصدومیت هم وجود داشته باشد اما مساله این است که چنین مصدومیتی دو بار مرا گرفتار کرده است که اولین آن، ۸ سال پیش بود.

وی افزود: امتیازی که گاسول نسبت به من دارد این است که تا چند ماهی مسابقه ندارد و می تواند استراحت کند و در چنین شرایطی، گرفتن تصمیم برای انجام عمل جراحی آسان ا ست اما در تنیس، تقریبا زمانی برای بهبودی نداریم چون در طول سال همیشه مسابقات مختلف در جریان است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.