ناشران مذهبی در بن‌بست گرانی کاغذ/ آی مسئولان یک نفر اینجا می‌سپارد جان!

به گزارش خبرنگار مهر، مساله گرانی کاغذ این روزها به یکی از مشکلات جدی چاپ و نشر کشورمان تبدیل شده است و با وجود وعده‌های مختلف وزیر ارشاد و معاون فرهنگی‌اش نه تنها قیمت کاغذ کاهش نیافته بلکه رو به افزایش نیز هست و این گرانی به مرور به نایابی کاغذ و حتی شکل‌گیری مافیای آن نیز دامن خواهد زد.

تاکنون فعالان چاپ و نشر از اتحادیه‌ها گرفته تا ناشران از این موضوع ابراز نگرانی و نارضایتی کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد با وجود تاکیدات موکد مقام معظم رهبری در دیدارشان از نمایشگاه کتاب تهران درباره توجه به مساله کاغذ و کارخانه‌های آن، هنوز کار جدی‌ای از سوی نهادهای مربوطه انجام نگرفته است.

در همین رابطه اتحادیه ناشران قرآنی سراسر کشور با مدیرعاملی سیدمحمدحسین محمودی و در آستانه برپایی نمایشگاه قرآن نیز موضع رسمی خود را درباره گرانی کاغذ اینگونه اعلام کرده است:

کمتر از ده روز دیگر ماه مبارک رمضان و بهار قرآن فرامی‌رسد در حالی‌که ناشران قرآنی کشور در مصیبتی عظیم فرو رفته‌اند.

ناشرانی که کتابه‌های خود را با سود اندکی به فروش می‌رسانند تا مخاطبان خود را راضی نگه داشته و با این کار خشنودی خدا و اهل بیت(ع) را از کار نیک خود به دنبال داشته باشند، حال در بن‌بست بزرگی به نام گرانی کاغذ اسیر شده‌اند.

متاسفانه در این مدت با تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی به وضعیت کاغذ و قول مسئولان در رابطه با اصلاح وضع کاغذ، طی ۲ ماه از زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا به حال قیمت کاغذ نزدیک به ۴۰درصد افزایش را تجربه کرده است که این امر حیات نشر مذهبی را به مخاطره انداخته است، زیرا امکان افزایش قیمت در این حوزه عملا وجود ندارد و این امر ناشران متعهد این حوزه را به نابودی می‌کشاند. وضعیتی که آثار آن در کاهش چشمگیر کتب مذهبی طی چند ماه گذشته شاهد هستیم.

آیا این بود وعده مسئولان در رابطه با حمایت از ناشران و کمک به نشر کشور؟

آی مسئولان یک نفر دارد این‌جا می‌سپارد جان.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.