نامه وزیر کشور به سخنگوی شورای نگهبان

وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به کدخدایی نوشت: انتظار می رود شورای محترم نگهبان و شخص جنابعالی به عنوان فرد موثر و فعال در خصوص انتخابات، صحبت های دلسوزانه و مشفقانه و قانونی رئیس جمهور را با نظر حسن و وسع در چارچوب قانون و تحقق ارکان چهارگانه (مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت) در انتخابات پیش رو تلقی کنید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از وزارت کشور، رحمانی فضلی در نامه‌ای به قائم مقام شورای نگهبان، ضمن تبیین سخنان رئیس جمهور در جلسه دیروز دولت در عرصه انتخابات، بر ضرورت وحدت و انسجام و تحقق مشارکت حداکثری تاکید کرد.

در متن نامه رحمانی‌فضلی خطاب به کدخدایی عضو حقوقدان، سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان آمده است:

سلام علیکم؛

توییت جنابعالی در خصوص صحبت‌های رئیس جمهور محترم در جلسه هیئت دولت را مشاهده کردم، ادبیات و واژه های به کار رفته در این متن در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم و جنابعالی به عنوان یک حقوقدان با تجربه نمی باشد؛ لذا بر خود لازم می‌دانم نکات زیر را متذکر شوم.

با توجه به حضورم در جلسه دولت؛ فضای حاکم بر صحبت های ریاست محترم جمهور انقلابی، دلسوزانه و از سر خیرخواهی در جهت تقویت وحدت، انسجام، همگرایی و همدلی ایجاد شده پس از شهادت سردار اسلام سپهبد سلیمانی بود. در این راستا با شمردن عواملی که می تواند خدشه به این وحدت وارد نماید، از موضوع انتخابات به عنوان یک امر مهم و سرنوشت‌ساز نام بردند؛ در بیان موضوع نیز از واژه‌هایی چون “خواهش می کنم” “دقت شود” و … استفاده نمودند، لذا در بیان نه قصد جنجال و حاشیه سازی داشتند و نه اقدام ضد ملی!

سال ۱۳۹۸ پر از فرصت ها و چالش ها است، از سیل فروردین ماه در بیش از ۲۵ استان که هنوز آثار آن تاکنون در برخی از نقاط باقی است تا سیل دی ماه که در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان مردم را درگیر نموده، تشدید خصومت های دولت آمریکا و افزایش دامنه تحریم های غیرقانونی و اقدامات اخیر تروئیکای اروپا، حوادث آبان ماه و در نهایت اقدام نظامی آمریکا علیه فرمانده بزرگ اسلام و شهادت ایشان و همراهان و شهادت جمعی از هموطنان در دو حادثه در کرمان و سانحه هوایی و … همگی گویای شرایط خطیر کشور می باشد.

 رمز موفقیت های ملت ما در آزمون های پس از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت، انسجام و همبستگی ملی که همواره از زبان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دامهبرکاته) بدان تاکید شده، بوده است؛ لذا امروز هیچ مسئله ای نبایستی وحدت و انسجام کشور را خدشه‌دار نماید.

برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری فرصت بزرگی است، آنچه اهمیت دارد تحقق مشارکت حداکثری است، که در بیانات مقام ما عظمای ولایت مکرر بدان تاکید شده و مجریان و ناظران همگی بایستی زمینه های تحقق آن را فراهم کنند، قطعاً یکی از عوامل تحقق مشارکت بالا حضور همه سلائق سیاسی درون خانواده انقلاب اسلامی می‌باشد.

انتظار می رود شورای محترم نگهبان و شخص جنابعالی به عنوان فرد موثر و فعال در خصوص انتخابات، صحبت های دلسوزانه و مشفقانه و قانونی رئیس جمهور را با نظر حسن و وسع در چارچوب قانون و تحقق ارکان چهارگانه (مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت) در انتخابات پیش رو، تلقی نموده و در فرصت باقی مانده قانونی بررسی شکایات، امکان حضور و رقابت و مشارکت بیشتر را فراهم آورید.

قطعاً با همدلی، همکاری و همراهی بخش اجرا و نظارت انتخابات و اعتماد کامل به مردم در تشخیص درست سرنوشت خود می‌توانیم در خلق حماسه جدید و تقویت وحدت، انسجام و ناامید کردن دشمنان انقلاب اسلامی گام بلندی برداریم. به عون الله.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.