نتوانستیم در عرصه تحقق عدالت انتظارات مردم را برآورده کنیم

۲۸م دیماه ،

به گزارش خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی سراسر کشور اظهار داشت: کسی که برای پیاده شدن احکام نورانی قرآن حرکت می‌کند مطابق وعده الهی پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دین اسلام دارای متون بسیار قوی است ادامه داد: ۱۴۰۰ سال از اسلام قبل است، اما این دین به اندازه‌ای پویا و زنده است که ما احساس می‌کنیم قرآن امروز نازل شده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: انتظار می‌رود که یکی از دستاوردهای سومین گردهمایی حقوقدانان بسیجی سراسر کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی و به کارگیری ظرفیت‌های استانی باشد، یعنی به معنای واقعی کلمه انقلاب را در عرصه حقوقی به وجود آوریم.

بختیاری با اشاره به اقداماتی که تا کنون در عرصه حقوقی انجام شده است گفت: کارهای بزرگی تا کنون انجام شده و کتاب‌های ارزشمندی نیز در این عرصه نوشته شده است، اما باید تلاشمان را برای ایجاد انقلاب حقوقی بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ سنگری بالاتر از سنگر قضا نداریم و اگر کسی شایستگی حضور در چنین سنگری را نداشته باشد باید به خداوند پناه ببریم.

بخیتاری اظهار داشت: بپذیریم که در عرصه تحقق عدالت نتوانستیم انتظارات مردم بصیر را برآورده کنیم.

وی با ذکر این سوال که تا چه اندازه در عرصه تحقق عدالت و رفع ظلم توانسته‌ایم مردم را از خودمان راضی کنیم ادامه داد: حقوق مفهومی عام دارد به این معنا که شامل مجموعه مقررات و اصولی است که روابط میان اجتماعات و اشخاص جامعه را به صورت متقابل تنظیم می‌کند؛ نظام حقوقی در مکتب انبیا به ویژه اسلام جامعه را براساس کرامت انسانی استوار داشته است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انسان در نزد خداوند جایگاه بسیار بالایی دارد، ادامه داد: در صورتی که نگاهی به روایات بیاندازیم متوجه می‌شویم که در رابطه با مسائل کرامت انسانی چه غوغایی در روایات وجود دارد اما متاسفانه در روزنامه‌های خودمان می‌بینیم که اقداماتی بر ضد کرامت انسان انجام می‌شود و این یعنی تضییع حقوق مسلم انسانی.

وی تصریح کرد: اندیشه بسیجی در صورت ورود به هر نقطه‌ای در آن تحول ایجاد می‌کند و یکی از ارکان حقوق مباحث بسیار مهم وکالت و قضا است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اهمیت قضا و قضاوت در آیات متعدد بیان شده است گفت: قضات و وکلا با توجه به سوگندی که یاد کرده‌اند باید در دفاع از حق و آزادی گام‌های جدی را بردارند.

وی افزود: اگر قضات و وکلا با انگیزه مسائل مادی به این سوق روی بیاورند باید بدانند که این موضوع درست نیست و آنها تنها باید با انگیزه الهی و اجرای عدالت در این مسیر گام بردارند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: قاضی باید شجاع و صبور باشد و از عصمت کافی در راستای بررسی پرونده وکلای خود برخوردار باشد.

بختیاری تصریح کرد: حقوقدانان بسیجی باید در مقطع فعلی در راستای مبارزه با استکبار و حمایت از ظلمی که به جامعه بشریت و انسانیت می‌شود وارد عمل شوند و انتظار می‌رود تحول سیاسی عمیقی را در این راستا به وجود آورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.