نتیجه انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای باطل شد/ صدور دستور موقت + سند

دو هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای که به انتخاب مهرعلی باران چشمه منجر شد، دیوان عدالت اداری رای به ابطال نتیجه انتخابات تا بررسی نهایی پرونده داد.

به گزارش ممتازنیوز، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ۱۹ خرداد در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان مهرعلی باران چشمه با کسب ۲۲ رای در مقابل ۱۹ رای مجتبی جوهری، به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد.

پس از برگزاری این انتخابات، مجتبی جوهری رییس سابق و کاندیدای انتخابات، با اعلام تخلف و ارائه مدارک مبتنی بر چیدمان مجمع با هدف کسب رای، به دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرد و خواستار رسیدگی‌ دیوان به این موضوع شد.

در نهایت شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری، ۳۰ خرداد اقدام به صدور رای و دستور موقت در موضوع ابطال نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرد.

دیوان عدالت اداری در ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش، اعلام کرده که نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و حکم صادره مهرعلی باران چشمه برای ریاست این فدراسیون و سایر اقدامات متخذه بر آن، تا تعیین تکلیف نهایی «کان لم یکن» و بلااثر است.

شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری در متن حکم صادره به تاریخ ۳۰ خرداد  ۱۴۰۰ نیز آورده است: «… بموجب ماده ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری… قرار توقف عملیات اجرایی صدور ابلاغ ریاست فدراسیون زورخانه‌ای به نام مهرعلی باران چشمه، موضوع انتخابات ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان صادر می‌گردد… کلیه سازمان‌ها تابعه پس از ابلاغ دستور موقت مکلف به اجرای سریع و کامل مفاد آن می‌باشند. متخلف یا متخلفان از اجرای این دستور به انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه تا یکسال و جبران خسارات وارده محکوم خواهند شد. قرار صادره قطعی و غیرقابل اعتراض است».

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.