نخستین دانشجوی دکتری فیزیک هسته‌ای دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد

۳۰م دیماه ،

getty0-149.jpg

نخستین دانشجوی دکتری فیزیک هسته‌ای دانشگاه تبریز موفق به دفاع از رساله خود شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از هادی صبری در این پایان‌نامه مفاهیم آماری سیستم‌های هسته‌ای مختلف به عنوان یکی از شاخه‌های فیزیک هسته‌ای مدرن مطالعه و همچنین روش‌های تخمین تازهی برای تعیین پارامترهای توابع توزیع مختلف پیشنهاد شده است که دقت فرآیند مطالعاتی را افزایش می‌دهد.

ضمن معرفی تابع توزیعی تازه که فضای محاسباتی برای طبقه بندی سیستم‌های هسته‌ای را به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش می‌دهد.

این دانش آموخته دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه مطالعه سیستم های غیر خطی و رفتار تصادفی در شاخه های مختلف فیزیک، جزو مفاهیم مورد توجه در سالیان اخیر بوده است، یاد آور شد: مطالعه طیف انرژی سیستم های هسته ای و بررسی رفتار عمومی و همچنین نوسان های صورت پذیرفته در این طیف ها، اطلاعات بسیار مناسبی در خصوص ساختار این سیستم ها و همچنین تاثیر پارامترهای مختلف روی چگالی ترازی را فراهم می آورد.

صبری با بیان اینکه از این رساله تا کنون دو عدد مقاله ISI در مجله معتبر Nuclear Physics A به چاپ رسیده و تعداد ۱۴ مقاله در کنفرانس‌های داخلی ارائه شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۱ مقاله دیگر مربوط به نتایج این پایان‌نامه تحت بررسی در مجلات معتبر علمی می‌باشد.

‌بر اساس این گزارش، راهنمایی رساله هادی صبری را دکتر محمد علی جعفریزاده و دکتر ناصر فولادی از اساتید دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز بر عهده داشته‌اند.

یاد آور می گردد، هادی صبری متولد ۱۳۵۹ در شهر تبریز بوده و دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در رشته فیزیک حالت جامد در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه تبریز طی کرده است.

وی بورسیه دانشگاه تبریز در مقطع دکتری بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.