نخست وزیر انگلیس به رییس جمهوری منتخب مصر تبریک گفت

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه انگلیس، کامرون در پیام خود برای رییس جمهور مرسی در حمایت از حرکت مصر به سوی دموکراسی و بنای یک آینده باثبات، پیشرفته و فراگیر برای مردم آن کشور، آرزوی موفقیت کرده است.

در بخشی از این پیام آمده است: دولت انگلیس از تاکید آقای مرسی بر تشکیل یک دولت فراگیر که از طرف همه مردم مصر حکمرانی کند، استقبال می کند.

نخست وزیر انگلیس افزوده است: بنای نهادهای کارآمد دموکراتیک در مصر که بتواند خواسته های مردم را در زمینه انجام اصلاحات و نظارت و حسابرسی محقق کند، گام مهمی به سمت ثبات هرچه بیشتر آن کشور خواهد بود.

وی در این پیام همچنین بر اهمیت توافق در مورد قانون اساسی جدید مصر از طریق روندهای شفاف و فراگیر و تشکیل سریع دولتی که منعکس کننده گستره نیروهای سیاسی در مصر جدید باشد، تاکید کرده است.

کامرون در پایان پیام خود نوشته است که دولت انگلیس آماده همکاری با دکتر مرسی و دولت وی در مورد مسائل مرتبط با منافع مشترک و صلح و ثبات منطقه ای می باشد.

کمیسیون انتخابات مصر، روز گذشته پیروزی محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین، در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور را تایید کرد.

وی با کسب حدود ۵۲ درصد آراء احمد شفیق از نخست وزیران دوره رژیم مبارک را شکست داد.

بلافاصله پس از اعلام نتیجه انتخابات، صدها هزار نفر از هواداران آقای مرسی در میدان تحریر قاهره و دیگر خیابان های پایتخت به جشن و شادمانی پرداختند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۲۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.