نرم افزار “آنتی ریگی” رونمایی شد

۰۳م اسفند ،

همزمان با سومین سالگرد دستگیری عبدالمالک ریگی اولین نرم‌افزار چندرسانه‌ای بازشناسی جنایات گروهک موسوم به جندالله، با نام سربازان شیطان به همت بنیاد هابیلیان رونمایی شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، بنیاد هابیلیان همزمان با سومین سالگرد دستگیری عبدالمالک ریگی نرم‌افزار چندرسانه‌ای بازشناسی و بررسی جنایات گروهک موسوم به جندالله با نام سربازان شیطان رونمایی می‌کند.

این نرم‌افزار جامع دارای بخش‌های متنوعی است که شامل اعترافات ریگی، شرح اتفاق‌های تروریستی، معرفی شهدا و قربانیان، ارتباط گروهک ریگی با گروهک منافقین، بازتاب جنایات آنها در رسانه‌‌ها و گالری فیلم و عکس است.

موضوعات موجود در این نرم‌افزار دارای بخش‌های مختلفی مانند شخصیت و پیشینه سرکرده گروهک عبدالمالک ریگی، عقاید و ریشه افکار این گروهک، انگیزه‌های ظاهری و حقیقی تشکیل این گروه، جنایات تروریستی‌، حمایت بعضی از کشورهای غربی و عربی از ریگی، ارتباط جندالشیطان با دیگر گروهک‌های تروریستی است.

همچنین در این نرم‌افزار به دیدگاه مردم سیستان‌ و بلوچستان و قوم بلوچ دربارهٔ این گروهک، دیدگاه علمای اهل سنت دربارهٔ آنها، چگونگی دستگیری سرکرده و اعضای این گروهک، اعترافات سرکرده و بعضی از اعضا، وضعیت گروهک پس از اعدام سرکرده آن، چرایی و چگونگی تلاش گروهک برای تفرقه میان شیعه و سنی در منطقه و نتایج حاصل از آن، افشای حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌ از کشور، معرفی شهدا و قربانیان ترور شده توسط این گروهک پرداخته شده است.

گروهک جندالشیطان طی چند سال فعالیت تروریستی، ۴۰۹ نفر را کشته و زخمی کرده است و بالاخره سرکرده این گروهک در بامداد چهار اسفند ۱۳۸۸ دستگیر و در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار مجازات آویخته شد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.