نزدیکی انتخابات و ابهام در این انتزاع از دلایل مخالفت مجلس با تفکیک شهر ری از تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل حساسیت پایتخت بویژه در مقطع کنونی و نزدیکی به انتخابات انتزاع و ادغام باید با اجازه مجلس صورت گیرد و به همین دلیل طرح دو فوریتی مخالفت با انتزاع وی از تهران در هفته آتی و با ۵۰ امضا پیگیری می‌شود.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، گفت: تعیین فرماندار ویژه برای وی خلاف قانون نیست اما در این انتصاب ابهام وجود دارد چرا که در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران که اخیرا به تصویب رسیده و تمامی انتزاع و ادغام‌ها با استدلال برسی شده است.

وی افزود: به دلیل حساسیت پایتخت به‌ویژه در مقطع کنونی و نزدیکی به انتخابات انتزاع و ادغام باید با اجازه مجلس صورت گیرد و به همین دلیل طرح دو فوریتی مخالفت با انتزاع وی از تهران در هفته آتی و با ۵۰ امضا پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به دلایل مخالفت خود و سایر نمایندگان با این طرح اشاره و اظهار داشت:‌ در صورت تفکیک شهر ری از تهران مدیریت یکپارچه شهری از هم می‌پاشد و شهرداری دیگر توان کنترل و مدیریت حوادث پایتخت را به نحو احسن نخواهد داشت.

لاهوتی در ادامه افزود:‌ جداسازی ری از تهران در حالی مطرح می‌شود که هنوز بیش از دو ماه از تدوین طرح جامع تفصیلی تهران نمی‌گذرد.

عضو کمیسیون عمران با بیان‌ اینکه معمولا اجرای هر طرح تقسیماتی نزدیک به  انتخابات منتهی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر طرح تقسیماتی نزدیک به انتخابات بازتاب‌های مثبت و  منفی می‌تواند همراه خود داشته باشد و در حال حاضر نیز دولت نزدیک به انتخابات اصرار بر اجرای این طرح دارد، خود این موضوع نیز جای سوال دارد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون موجود تقسیمات کشوری از اختیارات دولت است، تصریح کرد: بر اساس این طرح نمایندگان مقرر کردند که به جهت شرایط خاص پایتخت کشور، هرگونه ادغام یا انتزاع در تهران در بحث مربوط به تقسیمات کشوری باید با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس باشد.

گفتنی است چندی پیش رئیس جمهور از هدیه‌ای ویژه با عنوان جدایی ری از تهران و ایجاد یک فرمانداری و استانداری مستقل برای ری خبر داده بود که این موضوع  مخالفت نمایندگان مجلس به خصوص اعضای فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و همچنین سازمان بازرسی کل کشور را به همراه داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.