نسل جدید جت مافوق صوت+عکس

ناسا برای واقعیت بخشیدن به ایده سفر با نسل جدید جت‌های مسافربری پیشرفته، بودجه ۱۰۰ هزار دلاری را به پروژه هواپیمای مافوق صوت محققان دانشگاه میامی اختصاص داده است.

 

 Jet Supersonic

 

در طرح ارائه شده توسط محققان دانشگاه میامی به سرپرستی دکتر «گچنگ ژا»، امکان پرواز جت مافوق صوت با هر دو سمت بال فراهم شده و درعین حال سوخت کمتری در مقایسه با جت مافوق صوت کنکورد مصرف می شود.

 

در هواپیماهای تجاری معمولی طول بال ها برای کندن و بلند کردن بدنه هواپیما بسیار بلند در نظر گرفته شده است، درحالیکه طرح جدید جت مافوق صوت یک هواپیمای چهارگوش ستاره ای شکل با دو بال بلند و دو بال کوتاه است.

 

در سیستم مفهومی هواپیمای مافوق صوت با بال دو طرفه، هنگام برخاستن هواپیما از بال های بلندتر استفاده می شود و زمانیکه هواپیما به سطح مافوق صوت رسید، هواپیما با چرخش ۹۰ درجه ای از بال های کوتاه تر خود استفاده می کند.

 

دکتر «ژا» تأکید می کند: جت مافوق صوت جدید یک هواپیمای دوستدار محیط زیست است که با توجه به مصرف کمتر سوخت در مقایسه با هواپیمای مافوق صوت کنکورد، می تواند به توسعه نسل جدید جت های مسافربری پیشرفته تا سه دهه آینده منجر شده و طول مدت پرواز از نیویورک تا توکیو را از ۱۵ ساعت به چهار ساعت کاهش دهد.

 

ناسا با هدف حمایت از طرح های ارائه شده در زمینه نسل جدید جت های مافوق صوت مسافربری بودجه ۱۰۰ هزار دلاری تحقیقاتی در اختیار محققان دانشگاه میامی قرار داده است.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.