نشانه‌های اضمحلال امپریالیسم آشکار شده است

جام جم آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال رسمی همتای ونزوئلایی خود که در کاخ ریاست جمهوی این کشور انجام شد با تأکید بر اینکه نشانه‌های اضمحلال امپریالیسم در جهان آشکار شده است، گفت: مطمئناً ملت‌های عدالت‌خواه و آزادی‌طلب مانند ایران و ونزوئلا خارج از سلطه امپریالیسم کشورهای خود را ساخته و به قله‌های پیشرفت خواهند رساند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز مردم ونزوئلا بعد از صد سال برای استقلال و آزادی حقیقی و پیشرفت خود در برابر زیاده‌خواهی مستکبران ایستاده‌اند، تصریح کرد: ملت ونزوئلا به دنبال آن است تا رشته‌های امپریالیسم و دست متجاوزان را که دائم در حال غارت و چپاول ملت‌ها منطقه هستند، قطع کند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف بلند همواره با سختی‌هایی همراه بوده است، گفت: امپریالیسم همه توان خود را برای اعمال فشار بر ملت‌های مستقل و آزادیخواه بسیج کرده اما هر فشاری که به ملت‌ها وارد می‌کنند، قطعاً خودشان متحمل سختی‌های شدیدتری خواهند شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز مسابقه ای به نام مقاومت در جهان شکل گرفته است و مطمئناً ملت‌ها آزادی خواه پیروز اصلی این مسابقه خواهند بود، افزود: نشانه‌های اضمحلال امپریالیسم در جهان آشکار شده و به لطف خدا و با ایستادگی ملت‌ها هیمنه زشت آنها فرو خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره در کنار ملت ونزوئلا و رییس جمهور شجاع آن خواهد بود، خاطر نشان کرد: فاصله جغرافیایی هرگز مانع از همبستگی، همکاری و حرکت در یک جبهه واحد میان ایران و ونزوئلا نخواهد بود.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا خاطر نشان کرد: مسئولان دو کشور با گفتگو هر راهی را که در جهت پیشرفت، رفع مشکلات و ایستادگی ملت‌ها مؤثر باشد را بررسی و در خصوص آن فعالیت خواهند کرد.

هوگو چاوز رییس‌جمهور ونزوئلا نیز در این مراسم از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار و حائز اهمیت در عرصه بین‌الملل نام برد و اظهار داشت : قطعاً تهدیدها و تحریم‌ها علیه ایران بی‌اثر بوده و به جایی نخواهد رسید.

همچنین در جریان سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد به ونزوئلا و در حاشیه مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور روسای جمهور ایران و ونزوئلا از طریق ویدئو کنفرانس با محل احداث پروژه هفت هزار واحدی شهر جدید اوخداء در ونزوئلا، ۳۸۴ واحد مسکونی این شهر را افتتاح و برای استفاده به مالکان آنها تحویل داده شد.

احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی ضمن ابراز خرسندی از ارائه خدمتی بزرگ و ارزشمند به ملت ونزوئلا از سوی کشورمان، مسکن را پایه زندگی و آرامش انسان دانست و گفت:‌ امروز مشکل مسکن به عنوان دغدغه بخش عظیمی از مردم جهان بشمار می‌رود و خوشبختانه در ونزوئلا با برنامه‌ریزی مناسبی که صورت گرفته شاهد انقلابی بزرگ در زمینه ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.

رییس‌جمهور بابیان اینکه با تلاش مسئولان در ونزوئلا اوضاع شهرسازی در این کشور تغییر و دگرگون خواهد شد، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا بیش از گذشته تجربیات خود را در زمینه ساخت و ساز مسکن در اختیار کشور دوست و برادر ونزوئلا قرار دهد.

هوگو چاوز رییس‌جمهور ونزوئلا نیز اجرای پروژه‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را حائز اهمیت و به نفع دو ملت دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین عواملی که دولت ونزوئلا را به انجام و اجرای این پروژه‌ها ترغیب کرد دولت و رییس‌جمهور ایران بود و ما امروز شاهد نتایج همکاری‌ها خوبی میان دو کشور هستیم.

احداث واحدهای مسکونی در شهر جدید اوخداء در فضایی بالغ بر ۷۲۰ هزار متر مربع به عنوان یکی از پروژه‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا است که علاوه بر واحد های مسکونی شامل فضای سبز، فضاهای عمومی، پارکینگ ایستگاه‌های امداد و پلیس، مراکز درمانی، ورزشگاه، مدرسه و مهد کودک می باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.