نشان افتخار تندیس طلایی AFC به علی پروین

۳۱فروردین۱۳،

خبرآنلاین: علی پروین تنها نماینده فوتبال ایران در مراسم تجلیل از نخبگان فوتبال آسیا خواهد بود.

در حاشیه کنگره ۱۲ اردیبهشت کنفدراسیون آسیا در مالزی ، از ۱۷ چهره اثرگذار فوتبال قاره تجلیل می گردد که در میان این ۱۷ عضو ، علی پروین به نمایندگی از ایران شرکت می کند. علی پروین ، متولد ۳ مهر ۱۳۲۵ در کوچه غریبیان بازار است. او دوران کودکی و آغاز فوتبال را از زمین خاکی های عارف آغاز کرده و همه پروین را به نام بچه محله عارف می شناسند. بازی را از ۱۲ سالگی از تیم محله عارف در زمین عارف آغاز کرده. رفتن به کیان سکوی پرتاب او بود . پروین جوان بسیار زود ستاره پرسپولیس شد و برای خود میان نام های بزرگ فوتبال ایران نامی به هم زد. تکنیک بالا ، شم مثال زدنی و ذکاوت بی نظیر از او علی پروین ساخت یک شماره ۷ بی نظیر. پیراهنی که با او در پرسپولیس هویت گرفت و تا همیشه او را سلطان پرسپولیسی ها کرد. بیش از ۲۵ عنوان قهرمانی در فوتبال ایران در مقام مربی و بازیکن . حضور و کاپیتانی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ ، قهرمانی در بازی های آسیایی و جام ملتهای آسیا و قهرمانی بازی های پکن همراه تیم ملی ایران از افتخارات بزرگ این چهره سرشناس فوتبال ایران است.

نشان افتخار تندیس طلایی AFC به علی پروین

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی قبل در تماسی با فدراسیون فوتبال ایران در خواست کرد مثل دیگر کشورهای آسیایی ، نامزدهایش را برای دریافت نشان افتخار در ۳ بخش طلایی ، نقره ای و برنزی اعلام کند و فدراسیون ایران در هر بخش چند نام را به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد. شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره به خبرآنلاین می گوید:« AFC از کشورهای عضو خواسته بود تا پیشنهادهای شان را برای مراسم تقدیر از پیشکسوتان فوتبال آسیا اعلام کنند. مراسمی که در حاشیه کنگره آسیا برگزار خواهد شد . به سبب محدودیت فضای مراسم تنها در این مراسم از ۱۷ چهره سرشناس فوتبال آسیا تجلیل می گردد. یکی از این ۱۷ عضو هم آقای علی پروین از ایران می باشند.»

البته فدراسیون فوتبال ایران اسامی دیگری از بزرگان فوتبال ایران را هم برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود اما این محدودیت و گزینش اشخاص از سوی تشکیلات آسیایی سبب شده تا تنها مهمان ایرانی مراسم علی پروین باشد که پرسپولیسی ها او را «سلطان» می نامند. رحمانی در این باره می گوید:« البته من در بخش دیگری از تشکیلات کنفدراسیون هستم ولی تنها می دانم فشردگی برنامه مجمع و محدودیت جا سبب شده به جای ۳ بخش ، این جوایز تنها در یک بخش اهداء شود. البته AFC پیشتر هم در مراسم مختلف خود از چهره های سرشناس فوتبال آسیا دعوت کرده بود. به طور مثال در کنگره مربیان از حشمت مهاجرانی ، محمود بیاتی و جلال طالبی تجلیل شد یا در مراسم تجلیل از داوران ، آقای نامدار از ایران دعوت شد . »

پیش از این هم در دوره مسئولیت محمد دادکان از زحمات فوتبالی و یک عمر خدمات ناصر نوآموز تجلیل شد و این بار این علی پروین است که به رغم همه گریزهایش از پرواز و هواپیما دعوت شده تا ۱۵ ساعت را بر فراز آسمان سپری کند و به این مراسم برسد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.