نظارت بر سوخت دولتی ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نظارت بر سوخت دولتی ها

ممتازنیوز: تکنولوژی RFID با هدف نظارت بر مصرف سوخت خودروهای دولتی برای اولین بر روی خودروهای صنعت نفت کشور نصب شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، با نصب تجهیزات تکنولوژی RFID و عملیاتی کردن این سیستم بر روی خودروها، امکان نظارت بر تامین و تخصیص و استفاده بهینه سوخت در ناوگان حمل و نقل فراهم شده است.
یوسف باقری – مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران- در مورد نحوه کارکرد این سیستم توضیح داد: با نصب این سیستم بر روی جایگاه‌های سوخت و خودروها تنها با داشتن یک سرور مرکزی که به صورت آنلاین در شبکه شرکت وجود دارد، راننده خودرو، کارت RFID را در مقابل دستگاه قرار می دهد و سپس سیستم اطلاعات خود را به سرور انتقال و سرور نسبت به میزان سهمیه خودرو، اعتبار سنجی می کند.
وی ادامه داد: با توجه به این که هر خودرو باید در ماه یک بار توسط بازرسی فنی معاینه شود، سیستم RFID به هنگام سوختگیری وضعیت خودرو را بررسی و در صورتی که در این زمینه عملیات بازرسی فنی خودرو انجام نشده باشد، سیستم ازسوختگیری خودرو جلوگیری می کند.
مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به این که در این فرایند به هر خودرو شرکتی یک تراشه تخصیص داده شده است گفت: با نصب این سیستم، محاسبه و نمایش حجم مصرف در هر کیلومتر و همچنین حجم مصرف سوخت ماهیانه و سهمیه سوخت هر واحد سازمانی در سرور، ذخیره می شود.
باقری با اظهار این که این سیستم برای نخستین بار در سطح ناوگان حمل و نقل صنعت نفت نصب و راه اندازی شده است گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفت سوخت از مهمترین اهداف نصب سیستم RFID محسوب می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.