نظر مردم آمریکا درباره دخالت نظامی واشنگتن در سوریه

خبرگزاری آریا- بر اساس  نظرسنجی های انجام شده، شهروندان آمریکا ضمن مخالفت با هرگونه عملیات نظامی در سوریه ، خواستار حل مشکلات اقتصادی کشورشان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه تحلیلی آنتی وار، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه پیو به رغم تلاشهای گسترده نئومحافظه کاران و سیاستمداران جنگ طلب آمریکا جامعه آمریکا تمایلی به مداخله نظامی واشنگتن در سوریه ندارند.

 نظرسنجی انجام شده توسط موسسه پیو هفته گذشته منتشر شد حاکی از ان است که تنها ۲۵ درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی موافق مداخله نظامی آمریکا در سوریه هستند و آمریکا را در قبال بحران سوریه مسئول می دانند و ۶۴ درصد شهروندان آمریکایی مخالف مداخله نظامی آمریکا هستند.

بر اساس این نظرسنجی تنها ۲۵ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی موافق حمله نظامی آمریکا به سوریه برای حفاظت از گروههای ضد دولتی هستند.
چندی پیش موضوع ضرورت مداخله نظامی آمریکا در سوریه  توسط سناتور جان مکین مطرح شد و دیگر سناتورهای جنگ طلب از جمله سناتور جو لیبرمن و لیندسی گراهام مورد حمایت قرار گرفت.
طرح لزوم حمله نظامی آمریکا به سوریه توسط برخی اندشکده ها و نئومحافظه کاران مورد استقبال قرار گرفت اما نتوانست حتی در میان سیاستمداران جنگ طلب جمهوریخواه حامی پیدا کند و عدم استقبال از پیشنهاد جان مکین نشات گرفته از این است که سناتورها و نمایندگان کنگره مسائل داخلی آمریکا از جمله بحران اقتصادی تمرکز کنند. مشکلات آمریکا در افغانستان و رویدادهای اخیر در این کشور موجب شد تا سیاستمداران جنگ طلب تا حدودی  از مواضع خود کوتاه بیایند.از این رو طرح سناتور جان مکین برای حمله نظامی به سوریه نتوانست حمایت گسترده دولت و نمایندگان کنگره را به دست آورد.

مشکلات داخلی آمریکا به ویژه بحران اقتصادی و شکست در استراتژی جنگی آمریکا سیاستمداران جنگ طلب آمریکا را وادار به  انعطاف درسیاستهای خصمانه خود نمود و از این رو طرح سناتور جان مکین مبنی بر حمله به سوریه نتوانست حمایت طیف جمهوریخواه جنگ طلب آمریکا را جلب کند.

جنگ طلبان در آمریکا مدعی هستند که پنتاگون در قابلیتهای نظامی سوریه اغراق می کند و از پنتاگون خواسته اند تا با ارسال مستقیم و غیرمستقیم تجهیزات نظامی به شورشیان تروریستی از طریق کشورهای همسایه سوریه ازمخالفان بشار اسد حمایت کنند.

این در حالی است که پنتاگون نیز مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی در سوریه به مانند لیبی اعلام کرد و تنها ۲۹ درصد از شهروندان آمریکایی موافق ارسال تجهیزات نظامی به مخالفان دولت سوریه بودند و ۶۳ درصد مخالف این اقدام هستند.

در نظرسنجی دیگری که توسط دانشگاه مریلند انجام شد حاکی از مخالفت آمریکائیها با حمله نظامی به سوریه هستند.

در این نظرسنجی دوسوم پرسش شوندگان اظهار داشتند با تشکیل ” منطقه امن ” از سوی اتحاده عرب و ترکیه  حمایت می کنند.

 همچنین بر اساس این نظرسنجی ۶۶ درصد از شهروندان آمریکایی با پیشنهاد احتمالی اتحادیه عرب برای مداخله نظامی واشنگتن در سوریه مخالفت کردند.

 

 

 

 

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.