نقش مردم در دفاع مقدس باید پررنگ‌تر به نسل‌های بعدی منتقل شود/دفاع مقدس حامل تمدن اخلاقی برای دنیا است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سردار خضرایی در اولین همایش تجلیل از حماسه سازان ارتش:

رئیس باغ موزه دفاع مقدس گفت: کشور ما همواره در بیست سال قبل شاهد شاهان بی خرد و سیاستمداران بی کیفیت بوده که موفق شدند یک میلیون کیلومتر از خاک ما را بدون جنگ به بیگانگان تقدیم کنند واین در حالی است که طی هشت سال دفاع مقدس علی رغم فشارهای فرا منطقه ای و منطقه ای حتی وجبی از خاک کشور ما در اختیار دشمن قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار جواد خضرایی رئیس باغ موزه دفاع مقدس در اولین همایش تجلیل از حماسه سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس گفت: پس از دفاع مقدس برداشت‌های مختصری از این دوران وجود داشته است که تمامی آن ها در قالب و تجهیزات دفاع مقدس انجام می‌شد.  

 

وی ادامه داد: آن صحنه‌ها نتوانست بخش اعظمی از دلاوری‌های هشت سال دفاع مقدس را منصه ظهور گذاشته و به نحو ممکن معرفی کند، چرا که عملا کارکردهای دفاع مقدس با ارائه ابزار امکان پذیر نبود. 

 

سردار خضرایی تصریح کرد: تاریخ طولانی از دفاع مقدس می‌گذرد اما کارکردهای ارزشی هنوز مهجور مانده و کسی آن‌ها را به خوبی بیان نکرده است.  

 

رئیس باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: کشور ما ظرف ۲۰ سال قبل شاهد شاهان بی‌خرد و سیساتمداران بی‌کفایتی بوده که یک میلیون کیلومتر از خاک ما را بدون جنگ به بیگانگان تقدیم کردند و این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس علی رغم تمامی فشارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای حتی وجبی از خاک کشورمان منفک نشد و در اختیار دشمن قرار نگرفت. 

 

خضرایی با بیان این که آن چه در هشت سال دفاع مقدس انجام شد رویارویی سلاح‌ها نبود تصریح کرد: جبهه حق همواره دچار کاستی‌هایی بود و آن چه که این کمبودها را جبران می‌کرد مقاومت و ایثار و گذشت پداران و سرافرازان جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی با تاکید براینکه به نمایش گذاشتن دوران تاریخی دفاع مقدس و عظمت آن جز با خوب تعریف کردن این دوران تاریخی امکان پذیر نیست تصریح کرد: بعد از بیش از دودهه با همت بخشی از رزمندگان فضایی به نام باغ موزه دفاع مقدس با کارکردهای مختلف ایجاد کردیم که امیدوارم بخشی از آن تاریخ ارزشمند را به نمایش بگذارد. 

 

سردار خضرایی با اشاره به نقش پررنگ و موثر مردم در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس مردم همواره نقش مهمی به ویژه در پشت جبهه‌ها داشتند که باید این نقش پررنگ به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.  

 

رئیس باغ موزه دفاع مقدس با تاکید براینکه دوران دفاع مقدس را از چندین مقطع مختلف نوشت اظهار داشت: فرماندهان جمهوری اسلامی که متاسفانه جایشان در این جلسه خالی است بنده را مورد لطف قرار دادند تا واقعیت‌های دفاع مقدس گفته شود و در این دو سال همکاری نزدیکی را با فرماندهان ارتش شاهد بودم.  

 

سردار خضرایی ادامه داد: باید از امیر سیفی و امیراسماعیلی در این جلسه نام ببرم که در این مدت با ما همکاری داشتند و امروز این همکاریها همواره ادامه دارد. 

 

وی تاکید کرد: دفاع مقدس نه تنها تاریخ ساز، بلکه می‌تواند تمدن ساز باشد تمدنی که حامل مکتب توحیدی و اخلاقی برای تمام دنیا باشد. 

 

رئیس باغ موزه دفاع مقدس افزود: من مفتخرم در شهرداری تهران اعلام کنم ما همواره برای تقدیر از قهرمانان جمهوری اسلامی تلاش کرده ایم و بنا را برای همایش‌های مستمر آینده خواهیم گذاشت تا بتوانیم حماسه هشت سال دفاع مقدس را به نحو ممکن تجلی دهیم.  

 

سردار خضرایی با اشاره به نقش پررنگ ارتش جمهوری در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بخش عظمی از الهامات دفاع مقدس در اختیار رزمندگانی است که سلاح در دست داشته‌اند هر چند ما ممکن است در کارکردها دچار خطا شویم و خود را در قبال شهدای دفاع مقدس و شما مسئول و مدیون می‌دانیم که راه برون رفت از آن در همدلی با یکدیگر است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.