نقش کی‌روش در پیشرفت دروازه‌بان رئال مادرید

۱۲ام بهمن ،

پایگاه اینترنتی روزنامه مارکای اسپانیا در گزارشی به حضور دیه‌گو لوپز دروازه‌بان جدید رئال مادرید در ال کلاسیکو اشاره کرده و نوشته است: دیه گو لوپز با حضور در ترکیب اصلی رئال مادرید مقابل بارسلونا به آرزوی خود رسید. وقتی که مورینیو ۲ ساعت پیش از آغاز بازی ترکیب رئال را اعلام کرد، او بسیار خوشحال بود.

زمانی که لوپز در سال ۲۰۰۰ در سن ۱۷ سالگی به تمرین‌های رئال راه پیدا کرد، باید زیر دست مانول آمیه‌رو مربی دروازه‌بان های تیم جوانان رئال که دروازه‌بان‌های بزرگی را تحویل کهکشانی‌ها داده کار می‌کرد.

آمیه‌رو دروازه‌بان هایی همچون ایکر کاسیاس، کودینا، کیکو کاسیا و البته دیه‌گو لوپز را تربیت کرده و تحویل رئال داده است. در حالی که الان ممکن است ویسنته دل بوسکه گوشه چشمی به لوپز برای دعوت از او به تیم ملی اسپانیا داشته باشد، این کارلوس کی‌روش بود که برای اولین بار با آوردن او به تیم اول رئال، نگاه‌ها را به سمت لوپز جلب کرد. این موضوع زمانی اتفاق افتاد که در رئال این اصل وجود داشت که به بازیکنان جوان فرصت داده می‌شد با تیم اصلی تمرین کنند.

کی‌روش پس از اولین تمرین لوپز از عملکرد او بسیار شگفت زده شده بود، به طوری که گفته بود: “چطور این دروازه‌بان تا به حال بازی نکرده است؟” او نمی‌توانست متوجه شود که بازیکنی با ۱۹۶ سانتی‌متر قد، چطور می‌تواند به سرعت بین دو تیر دروازه جابجا شود و رفلکس‌های سریع انجام دهد. از آن زمان به بعد لوپز در کنار کاسیاس در تیم اصلی تمرین می‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۷ به ویا رئال رفت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.