نقطه قوت جامعه ما وحدت و یکپارچگی است

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین ‘مصطفی پورمحمدی’ ظهر امروز با حضور در جمع نمازگزاران شهر گلستان از توابع شهرستان بهارستان، افزود: ‘اینکه گرانی آمد، دو مسوول تخلف کرد، دو بی‌قانونی و بی‌برنامگی اتفاق افتاد، نباید از آن‌ها غافل شد. نباید از ضعف‌ها غفلت شود. اگر بی‌توجهی کنیم دشمن از همان نقطه وارد می‌شود.’

وی با بیان ضرورت حضور مسوولین در جمع مردم، گفت: بر حسب مسوولیتی که در سازمان بازرسی کل کشور دارم به نقاط مختلف کشور رفته و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و تا آنجا که در حیطه وظایف من است پیگیری می‌کنم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: معمولاً مسوولین گرفتار شهرهای دور از مرکز بوده و خیلی اوقات از مجموعه شهری نزدیک مرکز غفلت می‌کنند که این اشکال به بنده نیز وارد است. بنده به بسیاری شهرهای کشور رفته ولی به نسبت کمتر در شهرهای اطراف تهران حضور پیدا کرده‌ام. به هر حال در ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم شد که اطراف تهران را سر بزنیم.

وی به حجم مشکلات شهرهای اطراف تهران اشاره کرد و گفت: عجیب آن است که بیشترین مشکلات را شهرهای اطراف تهران دارند. مثلاً شهرستان شما ششصد هزار نفر جمعیت دارد ولی با مشکلات زیادی روبرو است. گاهی اوقات رسیدگی به مشکلات شهرهای اطراف تهران در سایه تهران فراموش می‌شود. معمولاً این شهرها چون در حاشیه تهران قرار گرفته‌اند کمتر به آن توجه می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با تأکید بر حفظ انسجام و یکپارچگی گفت: یکی از مهم‌ترین مسایلی که کشور را به نقطه فعلی رسانده و باعث شده امروز در موضع قوت و قدرت قرار گیریم و دشمنان به اهدافشان نرسند به خاطر حفظ انسجام و یکپارچگی جامعه است.

پورمحمدی افزود: امروز جامعه ما می‌داند منافعش چیست. جامعه ما دشمنان و دوستان خود را شناخته است. این نقطه قوت جامعه ما است. خداوند می‌فرماید که وحدت کنید؛ اگر بنا باشد به حیات خود ادامه داده و عزیز باشید باید وحدت خود را حفظ کنید. عزت جامعه ما در گرو اتحاد است.

** سعی کنیم فرهنگ اتحاد را تسری و توسعه دهیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ‌در ادامه تصریح کرد: اگر زیر سایه اطاعت خدا، رسول خدا و اولی‌الامر قرار گرفتیم می‌توانیم از جدایی‌ها و فاصله‌ها رها شده و امت واحده شویم. وقتی امت واحده شویم دست خدا با مجموعه جامعه ایمانی است. امروز جامعه به برکت تبعیت از دستورات خدا و تبعیت از رهبری به جایگاهی رسیده که یکپارچه در مقابل دشمن می‌ایستد. باید سعی کنیم فرهنگ اتحاد را تسری و توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه خدا از ما خواسته مشکلات، نقاط ضعف و قوت‌های خود را مطالعه کنیم، گفت: اگر فهمیدیم قوت ما چیست دیگر آن را رها نمی‌کنیم. زمانی قوت را از دست نمی‌دهیم که بدانیم چیست. ما امکانات زیاد، نعمت‌های فراوان در جامعه خود داریم باید شاکر این نعمت‌ها بوده و آن را حفظ کنیم.

پور محمدی خاطر نشان کرد: باید با معرفت، اطلاع و آگاهی از قوت‌های خود دفاع کرده و اجازه ندهیم دشمن قوت‌های ما را بگیرد. قوت ما ایمان، اتحاد، رهبری، مدیران فعال و دلسوزان جامعه است. قوت دیگر ما روحانیون مکرم هستند. حواس ما باشد دشمن این قوت‌ها را در چشم ما ضعیف نکند.

اجتمام** ۱۳۷۹** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۵۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.